השבוע הראשון של 2022 חלף לו במהירות הבזק, והקורונה עדיין כאן. לגמרי כאן. לפחות בבית מול הטלוויזיה לא צריך מסכות, ויש לנו את הנטפליקס האהוב לעוד סופ"ש של בינג' אל תוך הלילה. אז קבלו את רשימת הסרטים והסדרות שהכי אהבתם בפתח השנה האזרחית החדשה. יצאנו לדרך. 

מניפסט - Manifest
מטוס נוסעים שטס מג'מייקה לניו יורק נקלע לסערה מפחידה באוויר, בסגנון שאנחנו רואים ב"תעופה בחקירה". כשהטסים המתוחים סוף סוף נוחתים, הם מגלים שעברו יותר מחמש וחצי שנים ולא כמה שעות, ובמהלכן כולם כבר חשבו שכבר לא ישובו.

כשכל הנוסעים שהיו על המטוס מנסים לחזור לחייהם, הם מתחילים להבין שהם לעולם לא יחזרו להיות מה שהיו. הקרובים אליהם השתנו לבלי הכר, הם שומעים קולות בראשם שמזכירים להם את התקרית, ומספרים על חזיונות שלא נותנים להם מנוח. 

סיפור האהבה של המעריצים עם סדרת המתח החל עם עלייתה ב-2018, אבל מהרגע שהגיעה לנטפליקס ממש בסוף 2021 לאחר שלוש עונות, היא ניצבת בראש טבלת הצפיות. אם חיפשתם מתח לפי הספר, תמצאו אותו כאן ובגדול, אתם רק צריכים לחפש מה לנשנש ברגעים מורטי העצבים.

''מניפסט'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''מניפסט'' (צילום: מתוך נטפליקס)

אל תסתכלו למעלה - Don't Look Up
מכירים את זה, שאתם משוטטים באינטרנט ומוצאים כתבה המבשרת על מטאור גדול שעושה דרכו אל כדור הארץ? התגובה הנפוצה ביותר היא בדרך כלל להמשיך בחיינו בהתעלמות מוחלטת, אבל ב'אל תסתכלו למעלה', מדובר ביותר מסתם אירוע חולף. תחזיקו חזק. 

הסרט הסאטירי-פוליטי שהגיח אל אוויר העולם ב-2021, עוקב אחרי שני אסטרונומים (ג'ניפר לורנס ולאונרדו דיקפריו), שפוצחים במסע תקשורתי כדי להזהיר את כולם מאסטרואיד שישמיד את הכדור. הם אפילו ייפגשו עם נשיאת ארצות הברית (מריל סטריפ), אך לא יתחשק לה לנסות למנוע את האירוע כי זה עלול לפגוע בסיכוייה להיבחר שוב. תעדוף לקוי משהו.

''אל תסתכלו למעלה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''אל תסתכלו למעלה'' (צילום: מתוך נטפליקס)

בהמשך היא תשתכנע, והמלחמה נגד הזמן תחל. האם השניים ימצאו דרך לנצח את האסטרואיד? האם הוא יגיע בכלל או שיבריז כמו בכל הפעמים הקודמות? לצד העובדה שכיף להתעסק בדברים שהם לא קורונה, הסרט עמוס הכוכבים היה בהחלט שווה את הצפייה. הרבה אקשן, דרמות פוליטיות ותככים עשו את העבודה, בתקווה שלעולם לא נצטרך להתמודד עם הטרלול הזה באמת.

מועדון הלילה - The Club
בפעם הקודמת שסדרה טורקית שיגעה את הישראלים, בקטע טוב, זה היה עם 'הכלה מאיסטנבול'. אז מסתבר שבמאית הסדרה הבינה את השיטה, והביאה לעולם את 'מועדון הלילה', שכבר נחשב פופולרי מאוד בארץ הקודש. 

הסדרה מתרחשת בשנת 1955, ומלווה את מטילדה, אסירה יהודייה לשעבר שאיבדה את אביה ואחיה, ועובדת למחייתה במועדון לילה יוקרתי באיסטנבול. בזמן שהיא משקמת את הקשר עם בתה, היא מנסה לגרום לה לא להסתבך עם מושא אהבתה, ועל הדרך להחזיק את הראש מעל המים. 

בניגוד להרבה סדרות אחרות, 'מועדון הלילה' נוגעת בחייהם המורכבים של מיעוטים במדינה, ומתארת כיצד ניסתה טורקיה להעביר את כל הונם לידי השלטון. מרענן לראות איך מציגים אי שוויון בלי להיכנס לסטריאוטיפים ריקים מתוכן, והאותנטיות שובת הלב של הדמויות רק הופכת את הכל לריאליסטי יותר. מרגש ומומלץ בחום. 

''מועדון הלילה'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''מועדון הלילה'' (צילום: מתוך נטפליקס)

אהבה ללילה אחד - The Hook Up Plan
אחרי כל הכובד הזה, הגיע הזמן למשהו קליל בניחוח צרפתי. הכירו את אלזה. לא זאת מ'פרוזן', בחורה צעירה והרפתקנית שפחות הצליחה לסיים בטוב את הפרידה מהאקס. וכאילו זה לא מספיק, גם עבר זמן מה מהפעם האחרונה שבה התרועעה עם בני המין הגברי. חברותיה שארלוט ואמילי כבר עברו את השלב הזה, בערך, אבל הן מחליטות לעזור לה. 

כמו שבטח שמענו, חברות רגילות קונות הרים של גלידה לפרודה הטרייה, או מפנקות בבקבוק אלכוהול שעושה את העבודה, אבל לא הן. השתיים מחליטות לשכור עבורה בחור בתשלום חודשי, שיעשה לה נחיתה רכה בסטטוס החדש. ומה כבר יכול להסתבך? ובכן, הכל. 

בקיצור, פרוע, ציני, ומלא בכל הדברים שאנו, ילידי שנות ה-90, הכי אוהבים - קרייססים, דרמות, ושטויות שעושים בלי לחשוב. נפלא. 

''אהבה ללילה אחד'' (צילום: מתוך נטפליקס)
''אהבה ללילה אחד'' (צילום: מתוך נטפליקס)

ואחד שלא

מוות ל-2021 - Death to 2021
אין עוררין ששנת 2021 הייתה נוראית. כולנו קיווינו שהשנה קורונה תשוב להיות רק בירה, בדיוק כמו הקלישאה, אבל במקום זה גילינו את מדינות העולם לפי וריאנטים. המסכות עדיין כאן, הטיסה לחו"ל רק מתרחקת, ואיתה גם האופטימיות. אז בטח תסכימו איתי, שהדבר האחרון שבא לי לעשות כשאני מנסה להירגע מול הטלוויזיה הוא לצפות בסרט שמזכיר לי כמה זוועתית הייתה השנה. 

'מוות ל-2021' הוא סרט המשך ל'מוות ל-2020' שיצא בסוף שנת הקורונה הראשונה, עוד כשהיינו נאיביים. הקומדיה השחורה מסכמת בסאטיריות את כל מה שהיינו מעדיפים לשכוח: דייטים בזום, קריסת פייסבוק שהקריסה גם אותנו, והעבודה מהבית שהפכה אותה לעצלנים מתמיד. 

מוות ל-2021 (צילום: מתוך נטפליקס)
מוות ל-2021 (צילום: מתוך נטפליקס)

לסיכום - לא ממש הצחיק אותי, ודיכא אותי עד מאוד. אם ארצה להיזכר ב-2021, תמיד אוכל להביט בכל הדברים האידיוטיים שרכשתי בין גל לגל. בכל מקרה אחר, עדיף להמשיך הלאה. גם מהסרט הזה.