יו״ר סיעת מרצ, ח״כ מיכל רוזין, שלחה היום (שישי) פנייה דחופה לרשות השנייה בעקבות ״ברכות״ יום ההולדת שהוקדשה לחברת הכנסת לשעבר זהבה גלאון, בתוכנית הפטריוטים בערוץ 14.״יש לנקוט בצעדים משמעתיים נגד האחראים ולמצות עמם את הדין״, כתבה. 

כאמור, הפנייה הגיעה בעקבות תוכנית ששודרה השבוע, במהלכה חברי הפאנל נדרשו להכין ברכות לכבוד יום הולדתה של גלאון. הברכות כללו התבטאויות מבזות ומשפילות, כמו ״את הזיה מהלכת״, ״שתעשה מסיבת יום הולדת שתגמר כמו הקיץ של אביה״, ״66 מזכיר רק לי את מספרו של השטן?״, ״זקנתו מביישת את בכרותו - אצלה זה היה כשהיא הייתה צעירה, כשהיא הייתה מבוגרת, זה מבייש נקודה״, ״שאלוהים יעזור לה״.

בפנייתה של רוזין נכתב כי ״מצפייה בתוכנית עולה כי כל מטרתה של הפינה שנוצרה בחוסר תום לב, הייתה להסית ולשים ללעג ולקלס חברת כנסת לשעבר, באופן בלתי ענייני ושאינו עולה בקנה אחד עם סטנדרטים של אתיקה מקצועית״.

״יום הולדת הוא יום שמח עבור אלו שחוגגים אותו. מצער שערוץ 14 בחר לפעול בחוסר תום לב, להסית ושם ללעג ולקלס חברת כנסת לשעבר, באופן בלתי ענייני. שידור הקטע הזה, הוא אלים ופוגעני ותורם במידה רבה להידרדרות השיח הציבורי, משלהב יצרים ומעודד שנאה, באופן המעלה חשש ממשי להשלכות אלימות״, מסרה רוזין.