השחרור השנתי של סימולציית הכדורגל הפופולארית מבית EA SPORTS, פיפ"א 22 (FIFA 22), זכה לשדרוג משמעותי ומובלט בכל מה שנוגע לאנימציות והצד הגראפי של המשחק – עם זאת מעט מאוד שינויים במודים השונים המוצעים במשחק ובמשחקיות עצמה.

נתחיל בחיובי: קפיצת המדרגה של פיפ"א 22 במעבר לקונסולות הדור החדש (PS5 ו-XBOX X) היא משב רוח מרענן לאחר שנים של סטגנציה בסדרה וסוף-סוף נותנת סיבה לרכוש את המשחק מעבר לעדכון סטטוס של שחקנים ומעברים בין קבוצות.

השנה EA הכניסו למשחק את טכנולוגיית HyperMotion – דרך חדשנית ללכוד את האנימציות של השחקנים כדי להגיע לתוצאה יותר ריאליסטית. בעוד שמשחקי פיפ"א קודמים לכדו את האנימציות של קומץ שחקנים בלבד ובאולפן מיוחד, הפעם נעשה שימוש ב-11 שחקנים בכל קבוצה על מגרש כדורגל בגודל מלא, כאשר כל שחקן לבש תלבושות מו-קאפ מיוחדת. 

מיש שיריץ את המשחק על טלוויזיית K4, בגרסת הדור החדש, יזהה מיד את ההבדלים: תנועות הידיים והרגליים יותר ריאליסטיות, המגע של החולצה עם הגוף יותר טבעי וכל נושא התנועה של הכדור וחוקי הפיזיקה השתפרו בצורה דרסטית – עד למגע של הכדור עם הרשת. בסופו של דבר שמחברים את כל השיפורים הקטנים האלה יחדיו אין ספק שזו חווית הפיפ"א הכי מרשימה ויזואלית שיצאה שנים – ורק התחלנו לגרד את פני השטח מבחינת יכולות עתידיות.

בכלל מילת המפתח בפיפ"א 22 היא פרזנטציה, ועוד מעט נגיע למחסור בתוכן, אבל מיד מבחינים שהעטיפה נהייתה יותר יוקרתית. יש אנימציות מיוחדות שהקבוצה מגיעה למגרש, דרך המנהרות הפנימיות ועד ילדים שרצים על הדשא לפני הפתיחה. המאמנים המובילים בעולם קיבלו אף הם אנימציות ניצחון מיוחדות והכדורגלנים הבכירים, כמו מסי ורונלדו, זוכים לאיכות ותנועת שיער כה טבעית שלא נראה קודם.

חלק מהשדרוגים של הדור החדש גם משפיעים על המשחקיות עצמה, עם שיפור מסיבי ליכולת של המחשב לשחק נגדך בצורה חכמה ויעילה, במיוחד בהגנה. גם השוערים השתפרו ועושים הצלות שלא הצליחו בעבר ובאופן כללי כל תנועת הכדור והשחקנים על המגרש מרגישה יותר טבעית. הדור החדש מקבל גם זווית צילום חדשה ומרעננת ובכלל הצגה לא רעה בכלל. האנימציות באות לידי ביטוי גם כשהשחקנים לא עם הכדור, חלק ייראו מתוסכלים, אחרים יצעקו למסירה, זה מוסיף עוד לתחושת הריאליזם במשחק.

מחוץ למגרש אנחנו צופים בשדרוגים נקודתיים ולא השיפוץ המאסיבי שהמודים היו צרכים לקבל. ההבדלים במכניקת המשחק ועמודי הטקטיקות וניהול השחקנים זניחים ורוב מי ששיחק בשנה שעברה יקלוט אותם לאחר משחק או שניים. בקטגוריית המודים רק "מוד קריירה" זכה לשדרוג בולט, אתם כעת יכולים להקים מאפס קבוצה במקום קבוצה קיימת מהעולם האמיתי, אם אתם בוחרים קריירה כמנג'ר. יש לכם אפשרות לבחור את ערכות השחקנים, סמל, אצטדיון, רעשי קהל ועוד. זה מאוד מרענן ומפתיע וללא ספק שינוי כיפי ומשמעותי.

גם במידה ובחרתם רק להתמקד בקריירה שלכם כשחקן תראו כמה שינוים טובים, אם כי המוד הזה רחוק מלהיות מושלם וזקוק להמון עבודה. אבל השנה הוסיפו כל מיני שדרוגים שתוכלו להלביש על השחקן שלכם ככל שתאספו נקודות ויש יעדים שצריך להגיע אליהם בסוף משחק ובסוף עונה, כך שהפעם יש לכם סיבה להתחיל להשקיע במוד הזה.

לרוע המזל כאן השינויים מסתיימים. המשחק מלא בתוכן שאתם מכירים משנים קודמות, אפשרות לשחק אונליין, משחקי תצוגה בכל הליגות הבכירות ותחרויות כמו ליגת האלופות. כדוגל וולטה, שזה כדורגל הרחוב 3 על 3 או 5 על 5 חוזר עם כמה אתרים חדשים מרחבי העולם. כמובן יש חזרה של המוד UTLIMATE TEAM, שלא משנה כמה תשקיעו בו בסופו של דבר אם אתם רוצים להשיג קבוצה תחרותית במוד הזה למשחקי אונליין (זה מוד שאוספים וקונים קלפים של שחקנים מהווה והעבר כדי לצרף אותם לקבוצת החלומות שלכם ולהתחרות), אתם תהיו חייבם להוציא כסף, וחבל.

בסופו של דבר הקפיצה של פיפ"א לדור החדש התחילה ברגל ימין מבחינה ויזואלית ושיפורים הכרחיים לתנועה על המגרש, אבל יש עוד הרבה עבודה בחדר ההלבשה. עותק המשחק התקבל על ידי עדלי יונייטד, היבואנית הרשמית של המשחק FIFA 22 בישראל.