תערוכת הטכנולוגיה הבינלאומית CES שנערכה בלאס וגאס, במתכונת מצומצמת בשל התפשטות האומיקרון, כללה כמדי שנה הכרזות רבות של חברות רבות.

הנה כמה מהחידושים שכדאי לכם להכיר:

סמסונג חשפה בהשקה שקטה את ה-Galaxy S21 FE, המכשיר החדש בסדרת ה-S21 שהושקה בשנה שעברה. מדובר בתזמון מוזר, שכן ההכרזה על סדרת מכשירי הדגל הבאים של החברה צפויה בחודש הבא. המכשיר מצויד במסך 6.4 אינץ' וזמין בארבעה צבעים חדשים: ירוק זית, סגול, לבן ואפור גרפיט.

בנוסף, הוא מצויד בסוללת 4,500mAh, כאשר בחברה טוענים שניתן לטעון אותה ל-50 אחוזים יותר בתוך חצי שעה, בעת שימוש בטעינה מהירה (25W). ההשקה העולמית של המכשיר צפויה ביום שלישי הקרוב (11 בינואר), אם כי כבר כעת ניתן להזמינו במגוון רשתות וחנויות ברחבי הארץ.

המחיר המומלץ לצרכן הוא 2,499 ש"ח

גלקסי S21 FE (צילום: סמסונג)
גלקסי S21 FE (צילום: סמסונג)

ינדאי חשפה את ה-MobED Excentric Droid (MobED) - רובוט שיכול לנוע על משטחים מסובכים וקרקע שאינה ישרה. מדובר כאמור במרכב שטוח ומלבני, שרוכב על ארבעה גלגלים גדולים, עם מתלה עצמאי המאפשר תנוחת גוף מיטבית ותנועה יציבה. הדבר מאפשר לו לנוע בסביבות עירוניות מורכבות, על ידי התאמה חופשית של בסיס הגלגלים וזוויות ההיגוי. הוא מיועד לתפעול כרובוט שירות בתוך ומחוץ לבית למשלוחים, הנחיה וצילום.

חברת LG חשפה מכשיר גינון תוך ביתי חדש בשם LG Tiiun. המכשיר החדש, שמשמעות שמו בקוריאנית היא "להנביט", מאפשר גם לגננים חסרי ניסיון לגדל ירקות, צמחי תבלין ואפילו חיטה, הכל בסביבה הנוחה של ביתם הפרטי, ובמהלך כל השנה. הוא מתוכנן כמערכת עצמאית לחלוטין, הכוללת שני מדפים שכל אחד מהם יכול לאכסן עד שישה מארזי זרעים, לצד שלושה סוגים שונים של ערכות זרעים. כל אחד ממארזי הזרעים מציג עשרה חורים לזריעת זרעים, באופן המאפשר לגדל בו זמנית סוגים שונים של ירקות.

מכשיר הגינון של LG (צילום: יח''צ)
מכשיר הגינון של LG (צילום: יח''צ)

בהמשך חשפו ב-LG גם את הטלוויזיה הטענת על גלגלים הראשונה - LG StanbyME, אשר ניתן לקחת אותה לכל מקום בבית. היא מצוידת בצג של 27 אינץ', וסוללה המאפשרת צפייה של שלוש שעות לפני טעינה. בנוסף, ניתן לסובב, להטות ולהעמיד את המסך, הן בתצוגת רוחב רגילה – והן לאורך. ניתן גם לכוונן את גובהה הטלוויזיה, המאפשר התאמה אישית של מיקום המכשיר בהתאם לתרחיש השימוש

בנוסף, מעמד נשלף מאפשר לצופה להניח את הטלפון על גבי ה-LG StanbyME, כדי ליצור פתרון מהיר ומאובטח לשיחות וידאו, שיעורים מקוונים ולהזרמת תוכן. משתמשים יכולים גם לחבר את המחשבים הניידים או הנייחים שלהם ל-StanbyME באמצעות חיבור קווי (USB, HDMI) או אלחוטי. אפשרויות שליטה אינטואיטיביות במסך החדש כוללות שימוש בשלט רחוק, זיהוי מגע ומחוות יד,

LG StanbyME (צילום: יח''צ)
LG StanbyME (צילום: יח''צ)

אינטל השיקה את המעבד החדש שלה מהדור ה-12 למחשבים ניידים, ה-Core i9-12900HK, המשיג נתון שיא של עד 40% שיפור ביחס לדור הקודם. רובו המכריע של המעבד, החל משלבי התכנון דרך הבדיקה וכלה בייצור הסדרתי שלו, הוא כחול לבן ובוצע על ידי טובי המוחות המקומיים של החברה.

כאמור, המעבד החדש של אינטל הוא חלק מסדרת מעבדי H החדשה שמשיקה כעת החברה, ויהיו זמינים לצרכנים החל מה-1 בפברואר, 2022.

המעבד של אינטל (צילום: יח''צ)
המעבד של אינטל (צילום: יח''צ)

במובילאיי הכריזו על מספר שיתופי פעולה וחידושים משמעותיים, בהם הרכב האוטונומי הראשון לצרכנים, שנבנה על בסיס Mobileye Drive. כאמור, מובילאיי ו-Zeekr, ירחיבו את השותפות על ידי בניית רכב חשמלי חדש לחלוטין עם יכולות L4, שיתבססו על טכנולוגיית החישה של מובילאיי, טכנולוגיית המיפוי REM ומדיניות נהיגה מבוססת על מודל הבטיחות המתמטי Responsibly-Sensitive Safety (RSS). הופעת הבכורה של הרכב צפויה עד שנת 2024 בסין, עם השקה עולמית בהמשך. 

עוד חשפו בחברה הישראלית את ה-Udelv Transporter, רכב חלוקה אוטונומי ייעודי המופעל על ידי Mobileye Drive. כפי שהוכרז בשנה שעברה, Udelv מתכננת לייצר יותר מ-35 אלף כלי רכב מסחריים המונעים באמצעות מובילאיי עד 2028, כשהפעילות המסחרית צפויה להתחיל ב-2023.

זיקר ומובילאיי (צילום: Mobileye)
זיקר ומובילאיי (צילום: Mobileye)

קבוצת לוריאל חשפה שני חידושים בתחום הביוטי-טק. המוצר הראשון הוא ה-Colorsoni, מכשיר קל לשימוש ביתי, העושה שימוש בתהליך חדשני לערבוב צבע לשיער ולמריחתו באופן אחיד. בנוסף, ערכות הצבע עשויות פלסטיק ניתן למחזור, ועושות שימוש בפחות פלסטיק בהשוואה לקופסת צבעי שיער רגילה. הכפפות ניתנות לשימוש חוזר – עד עשר פעמים, במקום כפפות חד-פעמיות הכלולות בכל קופסת צבע שיער. כמו כן, משלוח ערכת הצבע לבית הלקוחה מתבצע באריזת נייר ניתנת למחזור. 

מנגנון הערבוב משלב כמויות מדויקות של פיגמנט ושל תמיסה – על מנת ליצור צבע מוכן לשימוש, כאשר המכשיר עצמו עושה שימוש בכמות הנכונה של צבע על גבי השיער ומבטיח שהצבע יפוזר באופן שווה.

המוצר השני הוא Coloright - היא מערכת צבעי שיער בטכנולוגיית בינה מלאכותית, המיועדת למעצבי שיער מקצועיים. המערכת מקרינה וירטואלית את הגוונים הצפויים להתקבל בשימוש בצבע נתון – והאלגוריתם הייחודי המשולב בה מאפשר את התאמת הצבע על פי דרישה. סורק מיוחד המוטמע במכשיר מנתח את השיער של הלקוחה, מודד משתנים המשפיעים על אפקטיביות הצבע – לרבות הצבע הקיים, אחוז הופעת שיער שיבה, אורך וצפיפות. מערכת פיזור הצבע כוללת חומר צביעה יבש, לצד קרם בסיס, חומרי המסה ומדללים. המכונה המדויקת מחלקת באופן שווה ומפזרת את כל רכיבי הפורמולה – ומסוגלת לספק יותר מ- 1,500 אפשרויות צבע מותאמות אישית.