קשיים בהבאת גופתו של לבן קוג׳יאשוילי לארץ, כך עדכן היום (שבת) סגן ראש עיריית אשדוד, אלי נכט, שהוסיף ואמר כי  הוריו של לבן, נתן ומרינה, זיהו את הגופה. "המצב שם קטסטרופלי, חדרי המתים מלאים, היו שם כחמש מאות גופות. כל המשפחה תחזור לארץ, השאלה מתי", הדגיש. 

אנחנו מקווים שיאשרו להם לצאת מהמדינה עם הגופה - רק מטוסי תובלה מורשים לצאת כעת. אנחנו עובדים מול ראש 'נתיב' נטע בריסקין-פלג שמסייעת ומחכים לאישור. התקשורת עם קזחסטאן קשה - הפילו את האינטרנט ואין גישה לוואטסאפ, אלא רק לטלפונים לווייניים".

כזכור, משרד החוץ הודיע כי קוג׳יאשוילי בן ה-22 נהרג אתמול בערב מירי בעיר אלמהטי בקזחסטן, כחלק מהמהומות האלימות במדינה. משרד החוץ, באמצעות המחלקה לישראלים בחו״ל באגף הקונסולרי ושגרירות ישראל בקזחסטן, עומד בקשר עם הוריו הנמצאים בקזחסטן ומשפחתו בארץ, ומסייע בהעברת הגופה לקבורה בישראל. 

מהומות בקזחסטן (צילום:  REUTERS/Stringer)
מהומות בקזחסטן (צילום: REUTERS/Stringer)


אתמול פרסמו במשרד החוץ הודעה בה נכתב כי הם עוקבים מקרוב אחר  הנעשה בקזחסטן ומייחלים לרגיעה והשבת הסדר. "שגרירות ישראל בנור-סולטן ומטה משרד החוץ בירושלים נמצאים בקשר ישיר עם אזרחים ישראלים הנמצאים במדינה במטרה לסייע בידם בזמנים אלה. הקשר הטוב והחזק בין מדינת ישראל לרפובליקת קזחסטן מבוסס על היחסים החמים בין העמים ושיתוף הפעולה הפורה בין הממשלות", נמסר, "כמדינת מפתח במרכז אסיה והמייסדת של פורום CICA לשלום, ביטחון ויציבות אזורית, אנו מייחלים להשבת היציבות והשקט בקזחסטן בהקדם".