חוזרים להסכם הגרעין: מקורות המקורבים לחיזבאללה ואיראן מסרו לעיתון הערבי היוצא לאור בלונדון, "ראי-אל-יום", כי שיחות הגרעין בין איראן והמעצמות בווינה צפויות להסתיים, וקרובות לחתימה על הסכם גרעין חדש. על פי הדיווח שהתפרסם היום (ראשון) ההסכם ייחתם לשנתיים, ובמסגרתו יוסרו הסנקציות שהטילה ארצות הברית בימי הנשיא הקודם דונלד טראמפ, ויאפשר לאיראן לשמור על כמות מסוימת של אורניום מועשר ודלק גרעיני.

הסיכום שהתקבל גם על דעתה של ארצות הברית באופן עקיף (שעה שלא נכחה בתשע פגישות המשא ומתן בווינה) מאפשר לאיראן לשוב ולקבל הון שנצבר בתקופת הסנקציות עליה, בשווי של כ-7 מיליארד דולר. על פי הדיווח, העברת הכסף ותוכנית השיקום תהיה הדרגתית. 

שיחות הגרעין עם איראן בווינה (צילום: רויטרס)
שיחות הגרעין עם איראן בווינה (צילום: רויטרס)

באשר לדרישה האיראנית כי תהיה התחייבות אמריקאית שלא לפרוש מההסכם בפתאומיות כפי שעשה הנשיא הקודם, טראמפ, נאלצו בוושינגטון לסרב, בשל העובדה שאין ביכולתם על פי החוקה האמריקאית לבצע התחייבויות מראש עבור נשיא שטרם הושבע. כמות האוראניום המועשר שנמצאת כרגע באיראן, על פי הדיווח, תועבר ברכבות לרוסיה, ותוחזר לאיראן ברגע שארצות הברית תפרוש מההסכם. 

דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)
דונלד טראמפ (צילום: רויטרס)

ראש משלחת ההידברות לשיחות הגרעין בווינה מטעם הרפובליקה האסלאמית, עלי בכארי, אמר אמש: "הספירה לאחור עד ההגעה להסכם חדש החלה. השיחות מתקדמות, וההבדלים במשא ומתן להסרת האמברגו הולכים ומתרחקים".