ב-27 בינואר, יום השואה הבינלאומי, יצא לאקרנים בישראל הסרט "הצגת הקולנוע האחרונה בבוקרשט", המבוסס על סיפורו האמיתי של אליהו ב' שהחליט לנקום את מות אביו בשואה ולצאת למסע בעקבות שכנו שרצח את אביו. "מעריב אונליין" מספק לכם הצצה בלעדית לטריילר של הסרט.

את הסרט ביים הבמאי הבינלאומי לודי בוקן ומככבים בו פאול דיאנסקו, ג'וליה לוי-בוקן, קריסטיאן בלינט, איתן ענר, תמר קינן ותאו תורן ניאגו. הסרט הוא סאגה קולנועית המבוססת על סיפור חייו של אליהו א', ניצול שואת רומניה שעלה לישראל.

בשנת 1955 אליהו א', הואשם בבית הדין הצבאי בחיפה בעריקה מצה"ל במשך 846 ימים. במהלך משפטו סיפר אליהו כי הכיר את רוצח אביו, שכנו מילדותו ואביו של אחד מחבריו ברומניה ,ניסה לנקום את מות אביו ונכלא על ניסיון הנקמה הכושל. עדויות היסטוריות אחרות מספרות על לוחם בשם אליהו שלחם בלגיון הצרפתי בג'ונגל הצפוף והקטלני של צפון וייטנאם.

ברקע אירועי הסרט השמדת יהודי רומניה בשנות הארבעים. מעל מחצית מיהודי רומניה נרצחו, ובניגוד לשאר מדינות אירופה, היו הרוצחים הרומנים עצמם.

בשונה ממרבית יהודי אירופה, יהודי רומניה לא נרצחו במחנות ההשמדה בפולין, ש"זכו" באור הזרקורים של הנצחת השואה. יהודי רומניה נרצחו על אדמתם, באתרי רצח בלתי מוכרים.