כבר שמענו על תסמיני קורונה כמו אובדן חוש ריח וטעם או הזעת לילה כאשר מדובר באומיקרון, אבל אנחנו מודים שאת הסימן הזה לא הכרנו. שפתיים, עור וציפורניים אפורות-כחולות עשויים להיות 'סימן אזהרה לשעת חירום' של קורונה, כך על פי המרכז לבקרת מחלות ומניעתן (CDC) שמפרט את שינוי הצבע כאינדיקציה לכך שאדם חולה בקורונה וצריך לפנות לטיפול רפואי מיידי.

ה-CDC מזהה יותר מ-11 תסמינים - כולל כאבי ראש, כאבי גרון ובחילות - כסימפטום אפשרי של קורונה, ומפרט עשרות נוספים כסימנים אפשריים.

מהם התסמינים העיקריים של קורונה?

למרות שרבות דובר על כך שיש הבדלים בסימפטומים בין הווריאנטים של הקורונה, על פי חוקרי מיזם מדעי הבריאות ZOE ומדענים מ-King's College London, אלו הם הסימפטומים המרכזיים של קורונה: התעטשות, כאב ראש, נזלת, אובדן ריח וטעם, שיעול, חום וכאב גרון. לטענתם, החיסונים הובילו לכך שאנשים רבים סובלים ממחלה קלה יותר ומפחות תסמינים.

יובש בידיים (צילום: אינג אימג')
יובש בידיים (צילום: אינג אימג')

בהנחיה שעודכנה כבר בפברואר בשנה שעברה, ה-CDC אמר ששפתיים, עור וציפורניים בצבע אפור-כחול עשויים להיות סימפטום של קורונה. זה היה רשום לצד בעיות נשימה, כאב או לחץ מתמשך בחזה, בלבול (חדש) וחוסר יכולת לקום או להישאר ער.

עור ושפתיים אפורים-כחולים, מצב רפואי המוכנה ציאנוזה, הם סימני אזהרה לכך שיש מעט מדי חמצן בדם או לזרימת דם לקויה. מצב זה יכול להיות קשור לבעיות חמורות, בהן אסתמה, דלקת ריאות או מחלות לב. סביר להניח שתסמין זה מופיע רק בשלבים מאוחרים יותר של הדבקה בקורונה.

ציפורניים אפורות לעומת זאת יכולות להיות גם סימן אזהרה למחסור בברזל, מה שמצביע על כך שאיברים חיוניים בגוף נאבקים כדי לקבל מספיק חמצן. אבל זה גם יכול להיגרם גם מפציעות, עישון או זיהום פטרייתי. בכל מקרה שווה לשים לב.