חבר הכנסת יובל שטייניץ (הליכוד) שוחח הערב (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לשאלה כיצד היה נוהג אחרת מהממשלה הנוכחית בהתמודדות עם גל הקורונה החמישי. "התשובה היא מאוד ברורה - סגר נושם לשבוע עד עשרה ימים וחובת חיסונים בחקיקה", אמר.

לדבריו, יש לממשלה שלוש הנחות שגויות. "ההנחה הראשונה היא שלא יהיה לונג קוביד. שאם האומיקרון הוא פחות משמעותי כי הוא לא מתנחל בריאות, אז מניחים שהנגיף הזה גם לא יתנחל במוח או בלב או בכבד ולא ייצור לונג קוביד. ההנחה הזו, אין לה בסיס".

שטייניץ המשיך, וטען: "ההנחה השנייה שיהיה גל אולי חמור, אבל מהיר, ואחר כך יהיה איזה חיסון עדר או הגל ירד - לא בטוח בכלל, אנחנו לא יודעים שהאומיקרון לא יכול להדביק את אותו אדם אחרי שלושה חודשים עוד פעם, אנחנו לא יודעים שמי שחולה באומיקרון לא יכול אחר כך להידבק בדלתא, אנחנו לא יודעים שלא יהיה פתאום נגיף חדש. לכן, ההשערה שיהיה גל חריף, אבל אחר כך תהיה הפוגה ארוכה - אין לה בסיס מדעי".

לטענתו, ההנחה השלישית והחמורה ביותר היא ש"מניחים שלא תהיה הצפה של בתי החולים, כי באמת האומיקרון גורם למספר חולים קשה הרבה יותר קטן מאשר הזנים הקודמים".

"בניגוד למה שאומרים - האומיקרון בשלב הראשוני לא ידחוק את הדלתא, אלא להיפך, גם הדלתא תתגבר. בלי כל המגבלות, תהיה גם יותר הדבקה בדלתא. לכן היא שגויה, כי מספיק ש-10% או 5% מאותם מיליונים יהיו עם דלתא, אז יהיה לך גידול עצום של מספר החולים קשה גם בגלל הדלתא", הסביר. 

כשנשאל על כך שראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לא קרא לאנשים לצאת להתחסן בגל הנוכחי, השיב שטייניץ: "נדמה לי ששמעתי אותו אומר, אבל יכול להיות שצריך להגיד יותר. אני רוצה גם להגיד, אנחנו יודעים שסגר, כשאוכפים אותו, אפילו סגר נושם, הוא כן יעיל - לא במיגור התופעה, אבל בהפחתה, בהאטה, בהקטנה של התופעה. ואנחנו יודעים שחיסונים מאוד יעילים, גם לא במיגור מוחלט של התופעה, אבל בהקטנה של התופעה ובהקטנת החולים הקשה".

"הממשלה החדשה נכשלה לחלוטין בתחום החיסונים. לפני כמה חודשים היינו מקום ראשון בעולם בשיעור ההתחסנות מבין האזרחים שלנו. היום כמעט כל אירופה עקפה אותנו -  בצרפת שיעור הלא מחוסנים זה 10%, אצלנו שיעור הלא מחוסנים זה 38%. כלומר, ממקום ראשון הידרדרנו למקום האחרון מבחינת כמה לא מחוסנים אצלנו, שזה המספר שצריך להסתכל עליו", המשיך.

הוא הוסיף ואמר כי "אם הממשלה עצרה לחלוטין או נעצרה בתנופת החיסונים, אז אין ברירה, היא לא יכולה לתת למאות אלפים להידבק כאן, כי ההימור גדול מדי - חייב לסגור חלק ממוסדות החינוך. חייבים להגן על הילדים. זה מצב חירום ולממשלה אסור לה להרים דגל לבן ולהרים ידיים, היא חייבת להנהיג וגם לקבל החלטות לא פופולריות, אחרת היא מהמרת על הבריאות, החיים והכלכלה של כולנו". 

סייע בהכנת הכתבה: אמיתי דואק, 103FM