בשורה ענקית: נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון, החליט הבוקר (שני) להסיר את מגבלות הרישיון מהבנק הדיגיטלי הראשון, וואן זירו, מייסודו של מנכ"ל חברת מובילאיי לשעבר, פרופ' אמנון שעשוע. ההחלטה התקבלה לאחר הקמת מתווה בבנק ישראל להגדלת התחרות בשוק הבנקים במדינה, וזו הפעם הראשונה מזה 43 שנים שמוקם בנק חדש בישראל. 

בהודעה מסר פרופ' אמיר ירון כי "אני גאה לאשר היום לוואן זירו, הבנק הדיגיטלי החדש, את הסרת כל המגבלות מרישיונו הבנקאי. לאחר 43 שנה בנק חדש מוקם בישראל, וזו בשורה נוספת לתחרות וחדשנות במערכת הבנקאית והפיננסית. אני מברך את מנהלי ועובדי וואן זירו הבנק הדיגיטלי על העמידה באתגרים הכרוכים בהקמת הבנק. יש ביכולתו של מהלך זה, בשילוב צעדים נוספים שקידמנו להגביר את התחרות במערכת הבנקאית".

הוא הוסיף: "הפיקוח ימשיך לפקח מקרוב על הבנק במקצועיות וללוות אותו בהמשך דרכו, כפי שאנו עושים עם כל בנק בישראל. אני מאחל לבנק הצלחה ומקווה שהקמתו תסלול את הדרך לבנקים נוספים שיתרמו לתחרות ולרווחת הצרכנים". גם המפקח על הבנקים, יאיר אבידן, מסר: "זהו יום שמח עבורי כמפקח. הפיקוח על הבנקים עמל רבות בשנים האחרונות על יצירת התנאים והסרת החסמים שיאפשרו הקמה של בנק חדש בישראל".

אמנון שעשוע (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
אמנון שעשוע (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)