בן כספית וינון מגל ידועים בעמדותיהם המנוגדות בכל הקשור לבנימין נתניהו ומחנה אוהביו אשר מכונים "ביביסטים". היום (שני), דנו השניים בתכניתם בשאלה "מהו ביביזם". כאשר במהלך הדיון מגל האשים את כספית כי הוא משחיר מחנה שלם: "אתה לוקח את האנשים הכי איזוטריים ואומר שזה הביביזם. מה כולם אוהבים לשרוף תחנות דלק".

"אתה עושה על סף הגבלסיות אירוע, אתה לוקח ומשחיר מחנה שלם על אנשים איזוטוריים, חמישה אנשים שאתה מפמפם בטוויטר וברדיו ואומר זה ביביזם. מה זה אומר? שני מיליון מצביעים לבנימין נתניהו לראשות הממשלה, הם כולם ביביסטים? יש פה אדם מופרע אחד, שיחקרו אותו. מה אתה משמיע כל היום את המופרעים? אתה רוצה שאני אשמיע כל היום את סדי בן שטרית ואגיד לך – זה השמאל?".

סדי בן שטרית בהפגנה (צילום: ''קריים מיניסטר'')
סדי בן שטרית בהפגנה (צילום: ''קריים מיניסטר'')

כספית השיב לשותפו להנחיה ודרש ממנו קודם כל התנצלות על ההשוואה ליוזף גבלס: "הבעיה היחידה בנאום ההבלים זה שהתחלת אותו בלהשוות אותי לגלבס, תחזור בך. להגיד שאני על גבול הגבלסיות זה להשוות". מגל: "אתה עושה תעמולה על גבול הגבלסית וזה דרך ידועה ומוכרת של השחרת מחנה, זה מה שאתה עושה".

כספית: "הוא היה שר התעמולה של היטלר, אני מציע לך, כי כבר נתבעתי על אירוע דומה, תחזור בך". מגל: "לא השוויתי לגבלס, אמרתי התעמולה הזו היא על גבול הגבלסית. זה לא השוואה, בוא נתקדם".

כספית סירב להמשיך בדיון עד לרגע בו מגל ישוב בו מדבריו. לאחר מכן אמר: "אני מעולם לא העליתי בדעתי להזכיר ישות נאצית בהקשר שלך, זה גם לא חלף במוחי. לגבי דברייך, אני לא משחיר מחנה, כל מי שעוקב אחרי יודע למה אני מתכוון".

"שקר מספר אחד – שני מיליון איש לא הצביעו לנתניהו. מיליון מאתיים הצביעו בפעם האחרונה. אם אתה לוקח את החרדים והציונות הדתית, אז לא, אין פה בחירות אישיות. החרדים הולכים עם נתניהו כי הוא הרגיל אותם שהם מקבלים כל מה שהם רוצים מפטמות השלטון. מעניין להם את הסבתא חוק החשמל, לדעתי הם בכלל תומכים בערבים. אני מסביר לציבור, אורלי לב, רמי בן יהודה שישב בשולחן הכבוד אתמול לצד מירי רגב ושלמה קרעי, זה הביביזם. ביביזם זה לא שני מיליון מצביעים, זה השוט שמפעילה המשפחה, אתה יודע איזו. הרשת מלאה בצילומים, הם בלשכות, הם מקבלים את הוראות המפקד", טען כספית.

מגל: "למי אתה מתכוון? אתה כל היום אומר זה הביביזם, למה אתה מתכוון?" כספית: "לתעלות הביוב שמופעלות על ידי אתה יודע מי. אתה לא ביביסט, אתה בוא נאמר היבט אחר – ביביזם שופרי שמקדש את שם המנהיג, משתתף בפולחן האישיות. אמרתי לך אלף פעם, אני שם אותך ברובריקה של עיתונאי בגלל עברך, אבל זה אני, זה לא מחייב אף אחד".

מגל השתלח בכספית בשלב הזה ואמר: "אתה מקשקש ומשחיר מחנה שלם בצורה שיטתית, מכוערת מאוד. זה מה שאתה עושה, ולא, אנשים לא מקבלים את זה כי יודעים את האמת. יודעים שזה כמה אנשים בשוליים, אני גם יכול להשמיע את חיים שדמי ובן שטרית ואחרים. בואו נזכור שמי שמשתמש במונחים נאצים זה יאיר גולן. אז לפני שנתחיל להתלהם ולהתרגש ולהשחיר מחנה יום-יום, בואו נרגיע. אז אורלי לב אמרה, אז תלך למשטרה ותגיד שיש מי שמאיים לשרוף תחנות דלק, שיעצרו אותו ויבררו. יאללה, כאילו מיליוני אנשים יוצאים לשרוף תחנות דלק, יאללה יאללה".

כספית: "חיים שדמי ובן שטרית לא מייצגים איש. שנית, הם לא נשבעים בשם אף פוליטיקאי ואף אחד לא תומך בהם. פעם אחת מישהו מהם אמר משהו בתחילת הדרך, ברגע שראו את הסגנון, כולם מוקיעים אותם. הם גם לא בני בית כמו אורלי לב ורמי בן יהודה שאתמול הנחה כנס של הליכוד. אלו הם פני הביביזם, אותם אנשים, כמה מאות ששופכים את כל הזוהמה לתוך הציבוריות ואני מחכה לפעם הראשונה שבנימין נתניהו או מי מבני ביתו יגנה אותם, כמו אגב, שאני מחכה שהמשיח יקרא לאנשים להתחסן – בפעם הראשונה מאז שהוא כבר לא ראש ממשלה, או שילך להתחסן בעצמו".