כשמגפת הקורונה ממשיכה להשתולל, יעדים מכל העולם נסגרים והאופציה לטייל בחו"ל כבר הרבה פחות זמינה, מצאנו מהי החופשה המושלמת. מצד אחד לנפוש באוהל ולהתחבר לאדמה ולטבע, ומצד שני לעשות את זה עם הכי הרבה סטייל וברמה גבוהה – גלאמפינג. 

טרנד הגלאמפינג (כן, השילוב המילים Glamorous camping) מספק עבור אורחיו חוויה שהיא קודם כל לנפש. לפני כחודשיים בלבד הוקם מתחם גלאמפינג חדש לחופי ים המלח שבסמוך לקיבוץ קליה. לא צריך להדרים יותר מדי וכבר המדבר ועצי הדקל יכניסו אתכם לאווירה של חופש וינקו לכם את הלב, ועוד במקום הנמוך בעולם. 

בין כל שני אוהלי גלאמפינג מפנקים יש פינת ישיבה עם נוף לים המלח (צילום: ברוריה קרני הדס)
בין כל שני אוהלי גלאמפינג מפנקים יש פינת ישיבה עם נוף לים המלח (צילום: ברוריה קרני הדס)

כ-420 מטרים מתחת לפני הים הוקם מתחם הגלאמפינג בחוף קליה, שמונה 12 אוהלי אירוח מאובזרים ומפנקים. אוהלי הלוטוס, בקוטר של חמישה מטרים כל אחד, משקיפים על ים המלח כשמאחוריו מבצבצים בראות טובה גם הרי מואב הירדניים. כל אוהל מכיל מיטה זוגית שאפשר לישון בה לנצח, מקרר קטן עם פינת קפה, מתלה בגדים, שקעים, מזגן ותאורה - וכל אלו מעוצבים באופן שהכי מחמיא לאווירת המקום. 

כבר כשתגיעו למתחם הגלאמפינג של קיבוץ קליה מיד תוכלו לספוג את השקט. באופן מדהים וקשה להסברה, על אף שהמתחם היה מלא עד אפס מקום כמעט ואי אפשר היה לשמוע רעש. כאילו המקום משרה נועם ורוגע על האורחים. כבר בצ'ק אין היה ברור שנכנסים לאווירת סיני, על כל המשתמע מכך - כן, אפילו גלביות. הנוחות והשלווה במתחם מאפשרות לנוכחים להרגיש בבית מהרגע הראשון ותוך זמן קצר לשכוח שרק הגענו. מסוג המקומות שמאפשרים לחלוץ נעליים, להסתובב יחפים ולנשוף החוצה את כל הלחץ של היום יום. 

פינות ישיבה והדלקת מדורות במתחם (צילום: ברוריה קרני הדס)
פינות ישיבה והדלקת מדורות במתחם (צילום: ברוריה קרני הדס)

אז מה יש לגלמפינג 420- להציע?

במתחם תוכלו למצוא שתי שיכשוכיות חמימות (שהייתי שמחה אם היו חמימות יותר), מטבח רחב שמספיק לכולם, אזורי מדורה ופינות ישיבה עם נוף עוצר נשימה. בנוסף לכל מה שמעל פני השטח, כשתגיעו למקום הצוות יחשוף בפניכם את ההמלצות שלו למקומות מיוחדים בתוך המתחם שאסור שתפספסו. למשל, בסוף שורת האוהלים עומדת סוכת מציל ישנה שהפכה לעמדת תצפית מדויקת ובה פינת ישיבה נוחה, ספרים, מוזיקה ואפילו מים קרים שמיועדים לאורחים. 

כדי לשדרג את החוויה וליהנות מהחוף, גם בימי החורף הקרירים, עומד במרכז שביל הגישה למים בר באווירה של חו"ל. הווייב של המקום, כמו גם מה שמוצע בו, הם חלק חשוב מהחוויה הכוללת המספקת גם אווירה של טבע והתנתקות, אך גם את האופציה להרגיש על החוף בתאילנד ולשתות קוקטייל טרופי. נראה שבמתחם הגלאמפינג של קיבוץ קליה חשבו מעבר. 

טבילה בשיכשוכית (צילום: ברוריה קרני הדס)
טבילה בשיכשוכית (צילום: ברוריה קרני הדס)

קצת על ניקיון המתחם

באופן די מפתיע, ועל אף שמדובר בחופשה בטבע, צוות המקום שומר על ניקיון ברמה גבוהה לאורך כל שעות היממה. בבוקר, צוהריים, בערב ואפילו בשעות הקטנות של הלילה, שירותי המקום והמקלחת תמיד היו מתוקתקים ונקיים. האכפתיות והרצון של העובדים לגרום לאורחים להרגיש הכי טוב שאפשר לגמרי מורגשת. הם יעזרו בכל מה שצריך, ידאגו שלא יחסר לכם שום מרכיב לארוחת הערב ואפילו ידליקו עבורכם את המדורה (לעכברי העיר שבנינו) – איך אומר טונה? הכל זה בצוות. 

ומי קהל היעד? פה נתקלנו בבעיה 

מתחמי גלאמפינג רבים ברחבי בארץ החליטו להתאים את עצמם לסוג אוכלוסייה מסוים כדי לאפשר לאורחים את חווית השהות שלכבודה הגיעו. בין אם מדובר על משפחות, זוגות צעירים או יחידים. בגלאמפינג 420- לא לגמרי ברור למי מיועדים המתחמים. מצד אחד זו יכולה להיות חופשה מושלמת עבור משפחות עם ילדים צעירים שלא רוצות לקרוע את הכיס, אך מצד שני זה קצת מתנגש עם סוג החופשה שמנסים להשיג הזוגות הצעירים או היחידים שנסעו לנקות את הראש. 

אין ספק שסוג כזה של חופשה יכול להתאים כמעט לכל אחד, אולי חוץ מאלה שלא מתפשרים על פחות מווילה בפנטהאוז. אך עם זאת, נכון יהיה למקד את קהל היעד ובכך לא ליצור התנגשות בין סוגי חופשות שונות. כך הזוגות הדביקים לא יפריעו למשפחות, והילדים לא יפרו את השקט של הזוגות והיחידים שחיפשו דווקא את הנינוחות והרוגע שיש למקום להציע. 

הצצה אל תוך אוהל גלאמפינג זוגי מעוצב (צילום: ברוריה קרני הדס)
הצצה אל תוך אוהל גלאמפינג זוגי מעוצב (צילום: ברוריה קרני הדס)

קצת על מחירים

בסוף שורת אוהלי הגלאמפינג עומדים שני אוהלים משפחתיים, המתאימים לזוג עם ארבעה ילדים. המחיר לאוהל זוגי מתחיל מ-850 ₪ ללילה, כאשר כל אדם נוסף יעלה עוד 150-200 ₪. האוהלים המשפחתיים מתחילים ממחיר של 950 ₪, שוב עם תשלום על אדם נוסף שעומד על בין 150 ל-200 ₪ על פי גיל. כדי לעשות קצת יותר סדר בפרטים – זה עלון המחירים: 

עלון המחירים  (צילום: באדיבות גלאמפינג 420-, חוף קליה)
עלון המחירים (צילום: באדיבות גלאמפינג 420-, חוף קליה)

כשהעולם כולו נע על סקלת ההגבלות, נראה כי לא נותר לנו אלא להינות ממה שיש לארץ היפה שלנו להציע. טרנד הגלאמפינג, ובייחוד מתחם 420-, מספקים עבור האורחים את היכולת לנפוש בטבע בקלאס ובמינימום מאמץ. בין אם תרצו חופשה של בטן גב על חופי ים המלח, בין אם לשבת בערב סביב המדורה או אם בכלל תרצו להפעיל את הרגליים ולצאת לטייל בשבילים היפים של האזור – כדאי שאת הלילה תעשו במתחם גלאמפינג מפנק ששומר את הרגליים על הקרקע.