בזמן שנתוני התחלואה בישראל מנגיף האומיקרון מזנקים, גם העולם מתמודד עם בעיה דומה. היום (שני) פורסם כי בפיליפינים נקבע שיא חדש למאובחנים ביממה, שכעת עומד על 33,169 בני אדם. השיא, שנשבר בפעם השלישית בשלושת הימים האחרונים, מגיע לצד 52,293 בני אדם שמתו לאחר שנדבקו בנגיף.

על פי משרד הבריאות המקומי, המצב הנוכחי מציב עומס על מערכת הבריאות, שאיתו היא אינה יכולה להתמודד.  בנוסף, השר קרא לאזרחים עם סיפטומים לרוץ ולהיבדק ולאחר מכן להכניס את עצמם לבידוד באופן מיידי.

גם באוסטרליה ממשיכים להיאבק באומיקרון, כאשר מספר המאומתים חצה כבר את המיליון, מאז פרוץ המגפה. ראש הממשלה האוסטרלי, סקוט מוריסון, הביע את דאגתו מהגל הנוכחי: "אוסטרליה חייבת לדחוף עצמה מעבר לגל התחלואה, אשר גורם ללחץ על בתי החולים ורשתות האספקה". מספר המאובחנים מאז פרוץ המגפה, חצה כאמור את המיליון השבוע, זאת לאחר שלמעלה מחצי מיליון מהמאובחנים אותרו בשבוע האחרון. 

ביפן, הממשלה הודיעה כי ב-24 השעות האחרונות אובחנו 871 חולי קורונה, בעוד בהונגריה הודיעו על חשש ממספר של למעלה מ-13 אלף מאובחנים ביממה, בעקבות התפשטות נגיף האומיקרון. לטענת השר הממונה על נושאי הבריאות במדינה, מספר המתים היומי עלול לעקוף בקרוב את ה-200. 

בהודו, הממשלה החלה לתת מנות בוסטר של החיסון נגד קורונה, כאשר הראשונים לקבל את המנה הם קשישים ועובדים בקו החזית.

במקביל, גם בספרד ממשיכים להיאבק בזן האומיקרון, כאשר במדינה נרשם מחסור חמור במספר הבדיקות הביתיות שנמכרות לציבור. כעת, בעקבות המחסור, ראש הממשלה פדרו סנצז הודיע כי בכוונת הממשלה להטיל פיקוח על מחירי הבדיקות, אשר עולים מדי יום. על פי הנתונים בספרד, שיעור ההדבקות בפריסה ארצית בשבועיים האחרונים עלה לשיא של 2,728 מקרים על כל 100 אלף תושבים. התפוסה במחלקות טיפול נמרץ עומדת על למעלה מ-20%.

ראש הממשלה הספרדי אף אישר את הדיווחים לפיהן הממשלה שוקלת להתחיל לעקוב אחר הקורונה, כפי שעוקבים אחרי שפעת. זאת אומרת, מבלי לתעד כל מקרה או לבדוק כל אדם עם תסמינים. בנוסף הוא הודיע כי המדינה תרכוש כ-344 אלף גלולות של התרופה נגד קורונה שפיתחה חברת פייזר.