מנכ"ל חברת "פייזר" אלברט בורלא אמר היום (שני), בריאיון לרשת CNBC האמריקאית, כי עדיין לא ברור האם יש צורך במתן מנת חיסון רביעית. "החברה תערוך ניסויים כדי לבדוק האם יש צורך בזריקה נוספת", אמר. 

בהמשך אמר כי החיסון המותאם לזן האומיקרון של נגיף קורונה יהיה מוכן בחודש מרץ. "אנחנו כבר מתחילים לייצר חלק מהכמויות", הסביר. הוא ציין כי החיסון החדש יתמקד גם בגרסאות האחרות של הקורונה. לדבריו, טרם ברור האם יש צורך בחיסון מיוחד לאומיקרון, אך לפייזר יהיו מנות מוכנות עבור הממשלות שרוצות בכך. 

מנכ"ל מודרנה: "עובדים על חיסון מיוחד לאומיקרון"

"התקווה היא שנשיג משהו שתהיה לו הגנה הרבה יותר טובה, במיוחד מפני הדבקות", הסביר בורלא. לדבריו, ההגנה מפני אשפוזים ומחלה הקשה היא "סבירה כרגע עם החיסונים הנוכחיים, כל עוד יש את המנה השלישית". 

נתונים מהעולם, הראו כי החיסונים של "פייזר" ומודרנה יעילים רק בכ-10% במניעת זיהום סימפטומטי מאומיקרון, 20 שבועות לאחר קבלת המנה השנייה, על פי מחקר של סוכנות הבריאות הבריטית. עם זאת, שתי המנות המקוריות עדיין מספקות הגנה טובה מפני מחלות קשות וזריקות דחף יעילות עד 75% במניעת זיהום סימפטומטי, כך על פי המחקר.

מבצע החיסון הרביעי בישראל (רויטרס)

היועץ הרפואי הראשי של הבית הלבן, ד"ר אנתוני פאוצ'י, אמר בדצמבר האחרון כי אין צורך בזריקה שלישית שמכוונת במיוחד לאומיקרון, מכיוון שהנוגדנים פועלים היטב נגדו.