התפשטות האומיקרון וגלי ההדבקה המהירים הובילו למצב שכונה על ידי רבים כ"סגר ללא סגר". המדינה אומנם לא יצאה בהצהרה כי תטיל סגר או הגבלות מחמירות, אך היו עסקים שטענו לפגיעה קשה. שר האוצר אביגדור ליברמן טען מנגד כי מצב בשק מצוין וכי עזרה כלכלית מהמדינה תהיה לעסקים ספציפיים שניזוקו מהגל הנוכחי. יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הגיב היום (שני) לדברים בשיחה עם ענת דוידוב ויעל איילון, בתוכנית "איפה הכסף?" ב-103 FM, ומתח ביקורת על הממשלה. 

"גל התחלואה הגדול ששוטף אותנו מתחיל לצאת משליטה, וזה מאוד מטריד אותי", ציין בר דוד בפתח דבריו, "אני רואה חוסר השליטה ואובדן של המנהיגות, לצד אובדן של היכולת לקבל החלטות ולעמוד מול הציבור ולהגיד לו מה לעשות - וזה מדאיג אותי". לדבריו, הדבר פוגע במשק ובכלכלה הישראלית - וזה הדבר שהכי מטריד אותו.  

יו"ר ההסתדרות התייחס לדבריו של שר האוצר ואמר כי "אני מסכים איתו בדבר אחד - אני לא בעד לחלק כספים איפה שלא צריך, אבל כן צריך לעזור נקודתית למי שצריך". בר דוד הסביר כי צריך להרגיע את הציבור, לדבר עם בעלי העסקים ולהכין תוכנית. "בסוף המדינה צריכה לטפל בדברים האלו ולעסקים הקטנים צריך למצוא פתרונות", קבע. 

עוד אמר בנושא זה כי "השר מבין שהוא צריך להתייחס לזה, אי אפשר להתעלם ממה שקורה פה. יש למשרד האוצר את הפתרונות והוא צריך לבחור איך הוא עוזר ומתי הוא מסייע. צריך לראות את הפתרונות האלה מיד. אני מקווה שהשר מתחיל להבין שיש פה אירוע שהוא גדול ממה שחשבנו ושצריך להכניס את היד לכיס. גם ככה הציבור מבולבל וזה הדבר הכי בעייתי פה. כרגע אין סגר מלא ומה שיסגור עלינו זה המחלה או הבידוד וזה בסוף יהיה סגר בפועל". 

"החל"ת הקודם חינך אנשים לא לעבוד - צריך להימנע מהדבר הזה"

לטענתו של בר דוד, צריך להשתמש בכל הכלים שנלמדו בגלי התחלואה הקודמים, על מנת לצאת מהגל הנוכחי בצורה הטובה ביותר: "צריך להפנים את המצב הזה ולחפש את הפתרונות. צריך ללמוד ממה שהיה בפעם שעברה. צריך לחפש את הפתרונות בעיקר לאלו שנפגעים ולגבי הכלכלה והמשק צריך לחפש פתרונות יצירתיים כי אחרת יהיה פה קטסטרופה כלכלית ואנחנו לא רוצים להיות שם".

על הענקת דמי החל"ת אמר: "החל"ת הקודם היה בעייתי, הוא חינך אנשים לא לעבוד. צריך לנסות להימנע מהדבר הזה. אם אנחנו מתנהלים כמו שאנחנו עכשיו לא בסגר מלא צריך לחפש פתרונות, לפצות את המעסיקים בדיוק כמו שהיה". בהמשך, פנה לשר האוצר ואמר: "יש שינוי בתוכניות, התקציב נתקל בקורונה בשלב מאוד מתקדם וצריך לעשות שינוי משימה, לחפש פתרונות יצירתיים".

על תפקודו של אביגדור ליברמן כשר האוצר, אמר בר דוד: "אני חושב שהוא יודע לעשות את התפקיד הזה. אנחנו לא עניים אבל אנחנו גם לא מדינה עשירה. אני לא אוהב שזורקים כסף איפה שלא צריך אותו, צריך לתת כסף למי שצריך ולא למי שלא צריך. הגל הזה יכול לרוקן מחדש את קופת המדינה וזה דבר שצריך לקחת בחשבון". בר דוד קבע: "כולנו היינו עסוקים לייצב את המדינה וכנראה שזה ייקח לנו עוד זמן".

בהמשך השיחה, התייחס בר דוד למתווה הבידודים במשק ואמר כי יפעל לשנות אותו: "יש את המתווה של הבידוד שחתמנו עליו בגל הקודם והוא עבר גם בחקיקה. המתווה נותן חלק מהימים על חשבון העובד, חלק מהימים על חשבון המעסיק וחלק על חשבון המדינה. אני הולך לרענן את המתווה וזה המתווה שכרגע אני חושב שצריך לעשות ולעבוד עליו. אין לנו פתרון אחר בנושא הבידודים. צריך לרענן אותו וזה מה שנעשה בשעה זו".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm