אם גדלתם בישראל בתחילת שנות ה-2000, אין סיכוי שלא שמעתם ושאתם לא מכירים את להקת "הפיג'מות". במשך תשע עונות, סדרת הילדים, על הלהקה מנתניה שמנסה להצליח בגדול בתל אביב כבשה את עולם הילדים. כעת, שנים לאחר שירדה מהמסך, עודד פז, שהפך במרוצת השנים גם למנחה בערוץ הילדים, יצא עם הופעה חדשה, שכל כולה טהרת שירי הפיג'מות – "עודד פז והקסדות".

תחילה, המופע תוכנן להיות חד-פעמי, אך מכירת הכרטיסים הסתיימה כבר לאחר חמש שעות, ומופע אחד הפך לחמש, ולאחר מכן להופעה שישית שכללה מסיבת סילבסטר בזאפה בתל אביב. בעקבות ההצלחה, והביקוש הרב של מי שטרם צפה במופע, "עודד פז והקסדות" יפתחו בחודש הבא סיבוב שני, שמתוכנן להיות לא פחות מטורף מהראשון.

אז איך מופע שמבוסס על שירי הפיג'מות נראה?
"התחלתי עם רשימה של בערך 15 שירים של הפיג'מות שידעתי שאני רוצה להופיע איתם, לאט לאט הרשימה התארכה והגענו לקצת יותר מ-20 שירים של הפיג'מות. גם האורחים שמתארחים בהופעה משתתפים, בדרך כלל רק עם שירי הלהקה, אבל בסילבסטר כן ביצענו איתם שירים שלהם גם".

כשעודד אומר אורחים, הוא קודם כל מתכוון לכמעט כל חברי הקאסט של הפיג'מות. דנה פרידר, יניב פולישוק (גרי המבורגרי) ויובל סגל קפצו להגיד שלום, אילן רוזנפלד חבר קבוע בהופעות שהיו ועוד יהיו, אך לא רק. שלל דמויות שהופיעו בסדרה בהופעות אורח, כמו למשל טל שגב, מגיעים גם הם.

עודד פז והקסדות, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)
עודד פז והקסדות, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)

יש טעם לנסות להוציא מי יהיו האורחים החדשים בסבב הבא?
"לא. כל היופי במופעים שהיו זה שלא תמיד ברור לקהל לקראת מה הוא הולך. כן יודעים שיהיו שירי הפיג'מות, בסבב הקודם גם פרסמנו או רמזנו על מי מתארח, אבל הפעם יהיו הפתעות, הרבה הפתעות". 

עודד כן מסכים לחשוף נתח קטן מהמופע, שישתנה מהסבב הקודם. לדבריו, אחד השירים שהוא חשב שיצליחו בגדול היה השיר "שיר נהדר לחלטורות", שעבורו אף הודפסו שטרות עם סמל הצ'ינצ'ילה, אך הקהל פחות התחבר ולכן הוחלט להוציא את השיר. לעומת זאת, כך הוא מספר, השיר "בלתי מושגת" של דנה פרידר יהפוך להיות חלק מהמופע – בגלל הביקוש מהקהל.

לקראת הסבב החדש, ובתזמון מושלם, פורסם היום שיר מתוך אחת מההופעות בסבב הראשון. חידוש לשיר "יום הולדת לאילן", אותו מבצע עודד בלייב על הבמה, ואותו הוא מקדיש לחברו הטוב מהצבא, אילן רוזנפלד שחגג אתמול, ה-10 בינואר, את יום הולדתו. 

אילן רוזנפלד ועודד פז בהופעה (צילום: אלדר חבה)
אילן רוזנפלד ועודד פז בהופעה (צילום: אלדר חבה)

"מה שקרה זה שידעתי שאני רוצה להוציא חלק מההופעה החוצה, שכולם יוכלו להרגיש מה קורה שם. כשקיבלתי את החומרים מההופעה, השיר הזה יצא פשוט מושלם. יש רגע בסופו, שכל מי שיצפה יוכל לראות ולשמוע, שאני לא מבצע בכל הופעה, אבל הפעם זה הרגיש לי נכון ויצא ממני. זה רגע שזיקק את החברות שלי ושל אילן. זה היה רגע מאולתר, אבל רגע שיצא מושלם ועכשיו כולם יוכלו להנות ממנו", הוא מספר.

עודד פז, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)
עודד פז, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)

איך בונים מופע לקהל יעד כל כך רחב? מדובר פה על טווח גילאים של כ-15 שנה.
"עבורי זה היה אותו דבר, בין אם הקהל זה מי שגדל על העונות המוקדמות עם עליית הסדרה או מי שהצטרף אחר כך, בסוף מדובר במעריצים של הפיג'מות. אבל המופע הזה לא מביא את הדמויות, אלא את האנשים שעשו אותן. עודד שעל הבמה זה לא עודד שעבד בהמבורגרי או תופף במקלט, זה עודד אחר לחלוטין".

למרות זאת, עודד הסכים לספר על רגע אחד שבו הוא הופך להיות שוב עודד מהסדרה: "זה קורה כשיניב פולישוק עולה לבמה בזמן שאני מבצע את 'יש חור בדלי' ואז גרי (הדמות שאותה גילם פולישוק בסדרה) צועק עליי. באותו הרגע אני חוזר להיות מי שהייתי בסדרה, יש שיגידו אפילו עודד 'הדביל".

בהופעה עודד מתייחס לכך שלא כל הדברים ששודרו בתחילת שנות ה-2000, היו מתקבלים היום באותה הצורה. הוא וחבריו לקאסט כבר מזמן לא ילדים, הם אנשים בני 40 עם משפחה וילדים וגם הוא, כשהוא מסתכל על פרקים מהסדרה, לפעמים תוהה איך אישרו להם לשדר דבר שכזה. את ההתייחסות במופע עודד נותן, כמובן, דרך אחד השירים מהסדרה – "מלון קליפורניה", שזכה לחידוש על ידי "הקסדות" ולבית חדש, בו הלהקה מתייחסת לשינוי המדובר.

עודד פז, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)
עודד פז, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)

האמנת אז, כשרק התחלתם, שהפיג'מות תהפוך לכזו הצלחה?
"אף אחד מאיתנו לא האמין, זה מה שהופך את זה לכל כך משמח. מה גם שלבני דורי אין למה להשוות את זה בכלל. אני מדבר עם אנשים בגיל שלי על ההופעה, הם לא מצליחים להבין הרבה פעמים מה מושך בני 25 להופעה שמבוססת על תוכן מערוץ הילדים. אבל בפועל, רוב הדור הזה גדל על הפיג'מות. גם אם חלקם לא שומעים יותר את השירים, או חלקם לא יבואו להופעה, כולם כולם מכירים את הפיג'מות".

במקביל לסדרה, עודד החל לפתח את קריירת היחיד שלו בערוץ הילדים כמנחה, מה שהקל עליו, לדבריו, כשהסדרה סיימה את שידוריה והחברים היו צריכים להמשיך הלאה לפרויקטים חדשים: "היה לי כעשור בערוץ הילדים, עשור מדהים וכיף. לא פחדתי מהעתיד כשהסדרה הסתיימה, כי כבר הייתי בערוץ, ואני עדיין לא פוחד ממה שיהיה הלאה. אני כל הזמן מנסה להמציא את עצמי מחדש, למרות שההנחיה נשארה עוד מקצוע שרכשתי ואני מגדיר עצמי כמנחה. אבל היום אני מוסיף להיותי שחקן ומנחה גם את זה שאני מפיק, בזכות המופע".

עודד פז, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)
עודד פז, מתוך ההופעה של ''עודד פז והקסדות'' (צילום: אלדר חבה)

המופע של "עודד פז והקסדות" מיתג את עודד כרוק-סטאר לכל דבר ועניין. הוא מוביל את המופע ומפעיל את הקהל ("זו בעצם הופעה של אלף איש שעומדים, ועוד אחד על הבמה עם הלהקה"), אך הוא עצמו אינו מחפש קריירה חדשה בתחום המוזיקה. "זה פחות הראש שלי, אני לא יוצר, אבל הראש כל הזמן עובד, יש לי רעיונות חדשים כל הזמן, אבל כרגע הפוקוס הוא המופע, המופע כאן להישאר, אולי הוא גם יהפוך להיות הבינג' החדש. במקום לראות פרקים, יעשו בינג' של הופעות".

המופע "עודד פז והקסדות" יפתחו את סבב המופעים הבא (חמישה מופעים) ב-17 בפברואר, ברידינג שבתל אביב. לאחר מכן הסבב יקח אותם למקומות חדשים, כמו מועדון המרפסת ברמת ישי ומסיבת פורים שתהיה במודיעין.  הופעה נוספת תתקיים בזאפה באר שבע ובסוף, הסיבוב ייחתם במסיבת יום הולדת ענקית ללהקת הפיג'מות, ב-1 באפריל, פעם נוספת בתל אביב.