מנתוני משרד החינוך שפורסמו אתמול, עולה כי כ-82 אלף תלמידים מחויבים בבידוד, וכי מעל 38 אלף תלמידים נדבקו בנגיף הקורונה. יו"ר ארגון המורים רן ארז שוחח הבוקר (שלישי) עם גולן יוכפז וענת דוידוב ב-103FM ומתח ביקורת על הממשלה: "היא לא שולטת, אנחנו שומעים עצה כזאת או אחרת, בפועל מערכת החינוך משותקת. פעם חסר תלמיד א' ואז ב', עוד מעט יש בגרויות, אי אפשר להכין אותם. בזום הלימודים פחות יעילים אבל זה הרע במיעוטו".

ארז טען כי יש לעבור ללמידה מקוונת: "במצב הנתון כעת יש לעבור ללימוד מקוון מהבית. מורים מגיעים לבית הספר, באים במגע עם תלמיד מאומת, נשלחים לביקורת, עומדים שעתיים בתור, מנכים להם את זה מהשכר על שעות ההיעדרות, ולמחרת הם נבדקים שוב".

יו"ר ארגון המורים התייחס גם לתפקודה של שרת החינוך, ד"ר יפעת שאשא ביטון, ואמר כי "לכל מערכת צריך להיות מפקד אחד, עם כמה מפקדים אנחנו לא מצליחים, שרת החינוך אומרת לבן שר הבריאות אומר שחור, אין בן אדם אחד שקובע מה לעשות".

"אני אומר שלשרת החינוך יש פוטנציאל גבוה מאוד. אני בדרך כלל מאוכזב כשיש לי ציפיות שלא מתגשמות, אני די סקפטי ולכן אין לי ציפיות מפוליטיקאים. מה שקורה במערכת החינוך שכל שנה שנתיים מתחלף השר וכל שר רוצה להשאיר טביעת אצבע. יש לה את הפוטנציאל להצליח, היא צריכה לדבר איתנו, היא מבינה חינוך", הוסיף.