"אין הצדקה לסגור את מערכת החינוך": התפשטות התחלואה בנגיף הקורונה לאחר התפרצות וריאנט האומיקרון, גורמת להמוני תלמידים וצוותים חינוכיים ברחבי הארץ להיכנס לבידוד, ובכך בהיעדר הנחיות מסודרות וברורות, נוצר מצב של "סגר שקט". הבוקר (שלישי) מנכ"ל משרד הבריאות לשעבר, משה בר סימן טוב, טען כי יש לסגור את מערכת החינוך מיידית, וד"ר אורנה שמחון, מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, הגיבה לקביעתו בתוכניתו של יואב מינץ, "קפאין", ברדיו צפון 104.5FM: "אין תועלת בסגירה".

ראשית, סקרה שמחון את תמונת המצב מבחינת מבודדים במחוז שלה: "במחוז הצפון יש 3,600 מאומתים ו-9,700 מבודדים. יש כיתות שיוצאות לבידוד יומיים עד קבלת הבדיקות, ויש גם גנים סגורים. הסגירה היא זמנית, אנחנו עובדים על פי המתווה האחרון, משתדלים לעשות סדר שהדברים יהיו פשוטים יותר".

מערכת החינוך מתכוננת לחזרת התלמידים (צילום: מרק ישראל סלם)
מערכת החינוך מתכוננת לחזרת התלמידים (צילום: מרק ישראל סלם)

על דבריו של בר סימן טוב, היא אמרה: "היינו כבר במצב הזה. ברגע שמערכת החינוך נסגרת והשמיים פתוחים והעסקים כרגיל לא הועילו שום סגירות. אין תועלת במצב כזה לסגור את מערכת החינוך - ההפך הוא הנכון".

כשנשאלה על האתגרים שבניהול מערכת חינוך במצב מורכב שכזה, אמרה: "כרגע הכל עובד, ואנחנו פועלים בשגרה זהירה. אנחנו פועלים בדיוק כמו שאדם שנמצא בעבודה. במערכת החינוך זה קצת יותר מורכב, אבל אין ברירה. עם כל התחושות שיש בלאגן ויש כאוס, אנחנו די יודעים מה קורה בכל בית ספר. אנחנו סומכים על המנהלים, ונותנים להם לקבל החלטות. העובדה היא שבכל מערכת החינוך יש 2.4 מליון ילדים ומתוכם 2.2 לומדים".