אפשר לחלק את העולם בין משתמשי iOS למשתמשי מכשירי האנדרואיד השנים. שתי הקבוצות הללו חיות רוב הזמן בשלום אחת עם השנייה, כאשר כיום ניתן למצוא פיצ'רים רבים של אחת מהן - במכשירים ובמערכת ההפעלה של השנייה. עם זאת, עדיין ישנם פיתוחים ודברים ייחודיים בכל אחת ממערכות ההפעלה, ובכל מקרה אנשים מתקשים לעיתים לעשות את המעבר בין שתי המערכות הללו.

התחרות (הבריאה בדרך כלל) בין החברות עלתה בימים האחרונים רמה, כאשר גוגל האשימה את אפל בנקיטה בבריונות כלפי המשתמשים. הסיבה לכך היא ה-iMessage, יישום ההודעות של החברה, המשמש גם לקבלת מסרונים רגילים. כאמור, כתבה שפורסמה בוול סטריט ג'ורנל עסקה בין היתר בהפיכת היישום לסוג של סמל סטטוס בקרב בני נוער בארצות הברית, דבר שיוצר לחץ חברתי על הצעירים לרכוש מכשירי אפל - הצליחה לעצבן מאוד את הבכירים בגוגל.

הודעת סמס רגילה לעומת הודעת iMessage (צילום: צילום מסך מתוך האתר של אפל)
הודעת סמס רגילה לעומת הודעת iMessage (צילום: צילום מסך מתוך האתר של אפל)

היישום מאפשר למשתמשים להבדיל בין הודעות שנשלחו בין מכשירי אייפון, לבין כאלו שנשלחו ממכשירים שאינם שייכים לאפל - כאשר הראשונות מופיעות בכחול, והשאר בצבע ירוק זרחני. בכתבה נטען אף כי משתמשים מסוימים מגיבים בגועל להודעות ירוקות שכאלה, ועולה ממנה כי בקבוצות מסוימות - עצם כתיבת ההודעות ממכשיר אנדרואיד עלולה אף להיחשב כבושה.

העובדה כי ה-iMessage מציג בצורה שונה הודעות שנשלחו ממכשירי האנדרואיד השוני, היא אחד האמצעים המשמעותיים של החברה למשוך אליה לקוחות חדשים, ובמקביל אפילו למנוע מהקיימים לשקול ולהחליף מכשיר. 

בגוגל תקפו את אפל, ובעמוד הטוויטר הרשמי של מערכת ההפעלה אנדרואיד נכתב אף: "iMessage לא אמור להפיק תועלת מבריונות".

החשבון שיתף ציוץ של הירושי לוקהיימר, ראש חטיבת אנדרואיד בגוגל, שכתב: "השימוש בלחץ חברתי ובריונות כאמצעי לשיווק מוצרים לא הגיוני עבור עבור חברה שמציגה את ההומניות והשוויוניות כחלק מרכזי בערכיה. הסטנדרטים קיימים היום כדי לתקן את זה".

בכל מקרה, הסיכוי שאפל תשנה את מדיניותה, ללא התערבות רגולטורית כלשהי נראה נמוך למדי, כך שלא נראה שינוי בנושא בקרוב.