בצל התפשטות האומיקרון: בתום הערכת מצב בראשות הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי, צה"ל עדכן היום (שלישי) את הנחיות הקורונה במטרה לשמור על הפיקוד והכשירות המבצעית של צה"ל. במסגרת ההיערכות, הרמטכ"ל הנחה להדק את ההנחיות בכלל היחידות ובפרט המבצעיות, כדי להגן על כשירות היחידות הלוחמות.  

במסגרת זו הוחלט על הקפדה מקסימלית על עטיית מסיכות, הקפדה על הריחוק החברתי ושמירה על הקפסולות ביחידות הלוחמות. בין היתר, הוחמרו ההגבלות ל-100 משרתים בחלל סגור כאשר נשמר רווח של כיסא בין היושבים, ועד 200 בשטח פתוח כדי לנסות לא לערבב בין קפסולות.

בנוסף, פוזרו מאות אלפי בדיקות אנטיגן בכמה שיותר נקודות בצה"ל בהתאם להנחיות משרד הבריאות ובצבא נערכים לתת מענה למספרים העולים של המבודדים והמאומתים. נכון להיום יש 6,330 מאומתים בצה"ל במצב קל, 6,928 משרתים בבידוד ביתי.

עם זאת, לא הוטל עוצר יציאות גורף, אך יציאות הביתה בקרב הכוחות הלוחמים ידורגו במהלך השבועות הקרובים, כדי שיהיו כוחות שיוכלו להחליף את הסד"כ הרלוונטי במידת הצורך בגזרות הלחימה והביטחון השוטף.

כמו כן, הוחלט לבטל את אימוני המילואים בצה"ל עד סוף חודש ינואר. עם זאת, יהיו אימונים ספציפיים שיאושרו על ידי מפקדי המפקדות לפי צורך מבצעי כזה או אחר. זאת במטרה לשמר את הסד"כ הלוחם ולשמור על הכשירות המבצעית.

מצה"ל נמסר כי ההחלטות שהתקבלו יהיו בתוקף לשבוע וחצי הקרובים וייתכן כי ישונו בהתאם להערכות המצב שמתבצעות על בסיס יומיומי. בצה"ל הבהירו כי לא היו אימונים או תרגילים גדולים שבוטלו במסגרת ההנחיות החדשות אלא רק אימונים גדודיים שנדחו. 

עוד נמסר מצה"ל כי חיילים לא מחוסנים נדרשים לעשות בדיקה שבועית וכי הם נערכים להקים מתחמי מבודדים ומאומתים בתוך היחידות השונות, לצד פקודות ברורות לגבי איך מובילים אותם הביתה ללא שימוש בתחבורה ציבורית. הובהר כי אם חייל נמצא מבודד או מאומת והוא לא יכול לקבל מענה אזרחי, בצה"ל נערכים לתת לו מענה בתוך הצבא.

כמו כן, הוחמרו ההנחיות לחיילים חייבי בידוד בעקבות חשיפה מבני בית, כאשר החיילים הלא מחוסנים נדרשים לשהות בבידוד בבית לשבוע. זאת החמרה שנועדה להקטין את התחלואה. להדבקה בבית מתייחסים יותר בחומרה ומשרת כזה, בהנחה והוא מחוסן, נדרש לעשות שתי בדיקות אנטיגן בהפרש של 48 שעות.