בתפקידי אני רב שגם פוסק הלכה כשצריך, אבל בכל הנוגע ל"הלכות הקורונה", אני אפילו לא מתיימר להעז לפסוק בשאלות הסבוכות של "כן בידוד או לא בידוד". מצטער, ההוראות כה סבוכות, וגם משתנות במהירות כה רבה, שזה פשוט גדול עלי.


מה שכן הבנתי, זה שלראשונה "הכוח עובר לאזרח". ואם עד כה הסמכות היחידה לערוך בדיקות ולקבוע חיובי או שלילי הייתה בידי "הגורמים המוסמכים", הרי שמעתה ואילך, אם אני מחוסן או מחלים, האחריות לרכוש את הבדיקה, לערוך אותה ולנהוג על פי תוצאותיה - נמצאת כל כולה בידי.

מצד אחד, לתת אמון בעם שרמת האמינות הכללית שלו היא כזו, שאפילו הווייז כבר התייאש מלשאול אותו מי באמת הנהג - עלול להתברר כצעד אופטימי מדי. מצד שני, עם הכוח באה גם האחריות. וכשמדובר בהתמודדות עם גל כה גדול ומידבק, שהולך ומתפשט במהירות בעולם כולו, כנראה שאי אפשר להסתמך עוד רק על הגורמים המוסמכים. בשביל  להשיג שליטה בכאוס, ולעמוד באתגר שהגל הזה מזמן לנו, צריך שכל אחד יתגייס וייקח בעצמו אחריות וחלק פעיל במאמץ המלחמתי. רק כך נצליח למגר את הגל ולהציל את העולם. ובשביל זה צריך להיות מוכנים להאציל סמכויות ואמון. כי אין כוח מניע יותר, ומחייב יותר, מאשר הידיעה שנותנים בך אמון וסומכים עליך.


היום, יום י' בשבט, הוא היום שבו הוכתר הרבי מליובאוויטש כאדמו"ר השביעי של חסידות חב"ד, תפקיד שעד מהרה הפך אותו למנהיג היהודי הבולט של הדור כולו. בדברים שנשא במעמד ההכתרה, שרטט הרבי בבהירות את היעד שהציב לעצמו, ושאליו הוא שואף להביא את דורו – להפיץ את אור היהדות בכל מקום, ובכך לתקן את העולם כולו, להפוך אותו להיות מקום ראוי להשראת השכינה ולהביא את הגאולה האמיתית והשלמה.

אלא שבשונה ממנהיגים רבים, שידעו להצהיר על יעדים מרשימים, אבל היו פחות מוצלחים בלהסביר איך בדיוק הם עומדים להגיע אליהם. הרבי גם הסביר בדיוק כיצד הוא מתכוון להצליח להשיג את היעד הנכסף. "כעת הקשיבו יהודים!" הכריז הרבי והודיע כי בשונה מכפי שהיה מקובל עד כה, אין לתלות את התקוות בצדיק ובכוחו, אלא כעת האחריות מוטלת על כל אחד ואחד. אכן תפקידו של הרבי, לעזור לעודד ולסייע, אבל את העבודה בשטח נדרש לעשות כל אחד בכוחות עצמו.


ככה זה, כשמדובר במשימה שעוסקת בלשנות ולתקן את העולם כולו, היא עלולה להיות גדולה מדי על מנהיגים. רק מנהיג אחד מסוגל לעמוד בה, זה שמסוגל להעניק השראה, לגייס את העם ולהפוך כל אחד למנהיג בפני עצמו. זה היום לקחת אחריות, להמשיך לפעול בדרכו של הרבי - להפיץ את אור התורה והמצוות באהבת ישראל, לנצח את הכאוס ולהביא לגאולה. 


הכותב הוא שליח חב"ד בשכונות הצפון החדש ורב בית הכנסת "סי אנד סאן" בתל אביב