פרופ' ערן סגל ממכון ויצמן התראיין הבוקר (רביעי) בגל"צ והתייחס לעלייה בתחלואה של נגיף הקורונה: "הערכנו שנראה קצבי הכפלה אדומים פה ושהקצב יהיה מאוד גבוה, ובינתיים זה מתנהל כמו שזה התנהל במדינות אחרות, לפי התחזית".

פרופ' סגל, העריך כי נחצה רף ה-100 אלף נדבקים ביום. "כשאתה לוקח את חלון הזמן ומסתכל אחורה, כנראה שאחד מכל 15 אנשים בישראל עשוי להיות מדבק. כל אחד צריך לחשוב עכשיו כשהוא פוגש אנשים ביום יום שהסכנה מאוד גדולה. להערכתי, אנחנו מתקרבים לשיא", אמר.

לדבריו, "בעוד הכפלה אחת או שתיים של מספר המאומתים, שזה פרק זמן של בין שבוע לשבועיים, אנחנו אמורים להגיע לשיא התחלואה. ייתכן ש-600 אלף איש נדבקו עד עכשיו".

"כרגע, כשאנחנו משווים לכל המדינות בעולם שעושות כמויות גדולות של בדיקות, אנחנו נמצאים היום במקום דומה למקום שבו אנגליה התחילה לראות את הירידה. בעוד הכפלה אחת אנחנו הופכים להיות שיאני העולם מבחינת מספר הנדבקים ביחס לאוכלוסייה. אין צפי שנתנהג שונה באופן דרמטי ממדינות אחרות, ולכן אני מעריך שבעוד שבוע-שבועיים נהיה בשיא התחלואה", הוסיף.

בהמשך, הוא התייחס לתחזית ביחס לזינוק במספר החולים הקשים, והסביר כי "אם אנחנו מדברים על הכפלה אחת או שתיים, כנראה שאנחנו מדברים על שתיים או שלוש הכפלות במספר החולים קשה. אני מקווה שלא נעבור את שיאי התחלואה שראינו בגלים הקודמים. בגל השלישי השיא היה 1,200 חולים קשה, אני מקווה שלא נגיע לשם, מקווה שלא נעבור את זה. המסר הכי חשוב הבוקר הוא שכבר היום אנחנו במספרי תחלואה מאוד גבוהים, כאשר 1 מתוך 15 אנשים מדבק. זה הזמן שאנשים בקבוצת סיכון יישמרו".