חוקרי האוניברסיטה העברית פרסמו הבוקר (רביעי) תחזית עדכנית, הכוללת בין היתר את שיאי התחלואה הצפויים. בדוח נכתב כי המשך המגמה הנוכחית, צפוי להוביל לשיא חולים פעילים של 800 אלף עד שני מיליון בעוד כשבועיים". בנוסף, צפויים שיאי אשפוז של אלף עד אלפיים חולים קשים, כאשר שניים עד חמישה אחוזים מהחולים הללו - ילדים עד גיל 11.

המומחים הדגישו עוד כי עומסי התחלואה הגבוהים צפויים ליצור עומס גבוה על המשק,  ומערכת הבריאות. הם המליצו על הטלת הגבלות התקהלויות, טיוב ההנחיות בנושא בדיקות אנטיגן וכן ייזום מבצעי סקר שיסייעו בצמצום קצב ההדבקה והקטנת העומס הנקודתי.

"אנחנו הופכים לשיאני העולם במספר הנדבקים": האזהרה החמורה של פרופ' ערן סגל

עם זאת, הם ציינו מספר נתונים אופטימיים, המתבססים בין היתר על ניתוח הנתונים מלונדון - מהם עולה כי בקרב חולי האומיקרון, ישנו סיכוי מופחת לאשפוז ולהתדרדרות ממצב קשה לקריטי, ביחס לנתונים בקרב החולים בזן דלתא. החוקרים הדגישו כי למרות התחלואה הקשה, לא צפוי עומס קריטי במספר המונשמים.

בנט: "נגיע למיליוני נדבקים בקורונה" (צילום: ערוץ הכנסת)

מהדוח עולה עוד כי נקודת מבחן משמעותית בנושא זה תהיה בשבוע הבא, אז יתברר האם גם בארץ הסיכוי מופחת באופן דומה. הם סיכמו כי התחלואה צפויה להתחיל לרדת בין ה-25 ל-30 לינואר. הם המליצו לשקול עדכון הקריטריונים לאשפוז שיאפשר טיפול בקהילה וציינו כי לראשונה נצפה שיפור במיגון כנגד אומיקרון של החיסון, ייתכן ששיפור זה קשור בהענקת מנת דחף נוספת.