ראש ממשלת בריטניה, בוריס ג'ונסון, התנצל היום (רביעי) על השתתפותו במסיבת האלכוהול בדאונינג 10 במהלך הסגר הראשון, לפני קרוב לשנתיים, אך טען כי הוא חשב "שמדובר באירוע עבודה".

כלי תקשורת בבריטניה חשפו ביום שני בערב כי במאי 2020, בעיצומו של הסגר הראשון, שלח אחד מעוזריו הבכירים של ג'ונסון הזמנה ליותר ממאה אנשי צוות למסיבת "הביאו את המשקה שלכם!" בגינה של דאונינג 10 כדי "לציין את מזג האוויר הנחמד". עדי ראייה סיפרו כי כ-40 בני אדם השתתפו באירוע, בהם גם ג'ונסון ורעייתו קארי.

בצהריים, התייצב ג'ונסון לדיון השבועי בפרלמנט שמוקדש לשאלות לראש הממשלה, ומיד הודה כי האירוע התקיים וכי הוא גם נכח בו וכי הוא מבין שהתנהלותו פגעה במיליוני תושבים "שהקריבו רבות ב-18 החודשים האחרונים" כאשר לא יכלו להתאבל על יקיריהם או לחיות את חייהם כרגיל.

"אני רוצה להתנצל", אמר. "אני מכיר בזעם שהם חשים כלפיי וכלפי הממשלה שאני מוביל כאשר הם חושבים שבדאונינג 10 עצמו, האנשים שקבעו את התקנות לא מילאו כראוי אחרי התקנות". הוא הוסיף כי "למדתי מספיק כדי לדעת שהיו דברים שפשוט לא עשינו נכון ואני חייב לקחת אחריות".

לטענתו, הוא יצא לגינת דאונינג 10 בשעות הערב של ה-20 במאי 2020 "כדי להודות לקבוצות של אנשי צוות לפני ששבתי למשרדי אחרי 25 דקות כדי להמשיך לעבוד". "האמנתי באופן מרומז שמדובר באירוע עבודה", טען.

"בראייה לאחור, הייתי צריך לשלוח את כולם פנימה. הייתי צריך למצוא דרך אחרת להודות להם. הייתי צריך להכיר בכך שאפילו אם האירוע היה לפי ההנחיות באופן טכני, יש מיליונים שפשוט לא יכולים לראות את זה ככה, אנשים שסבלו באופן איום, אנשים שנאסר עליהם לפגוש את יקיריהם בפנים או בחוץ, ובפניהם ובפני הפרלמנט אני רוצה להתנצל מעומק לבי", סיכם.

באופוזיציה לא קיבלו את גרסתו של ג'ונסון. "אחרי חודשים של הטעיות, הגיע המחזה הפתטי של אדם שהגיע לקצה דרכו", אמר מנהיג הלייבור, סר קיר סטרמר. "ההגנה שלו, שהוא לא הבין שהוא במסיבה, היא כל כך מגוחכת שהיא מהווה עלבון לציבור הבריטי".

"הוא סוף סוף נאלץ להודות במה שכולם ידע, שאפילו כאשר כל המדינה הייתה בסגר, הוא אירח מסיבות שתייה בדאונינג 10", המשיך סטרמר. "האם הוא מתכוון לעשות את המעשה ההגון ולהתפטר?".

חבר הלייבור, כריס בריאנט, תהה "כמה ראש הממשלה חושב שהציבור מטומטם?", בעוד מנהיג הסיעה של המפלגה הסקוטית הלאומית, איאן בלקפורד, התריס כי "אם לראש הממשלה אין תחושת בושה, אז הצירים השמרנים חייבים לפעול כדי להדיח אותו". 

המסיבה במאי 2020, כמו גם המסיבות האחרות שהתקיימו בזמן הסגר בדצמבר 2020 ואשר נחשפו לאחרונה, נמצאות כעת תחת חקירה של סו גריי, עובדת מדינה בכירה במשרד הקבינט. אתמול נמסר מהסקוטלנד יארד כי הם בקשר עם משרד הקבינט אולם עדיין לא הוחלט אם לפתוח בחקירה רשמית.