מנכ"ל הביטוח הלאומי, מאיר שפיגלר, התראיין הערב (רביעי) בתוכניתה של ענת דוידוב ב-103FM ודן במתווה פיצוי עבור בעלי עסקים עצמאיים ברקע התפשטות התחלואה, שיעלה לדיון בוועדת השרים לענייני חקיקה. "הגיע הזמן לתת גם להם ביטחון בדמות דמי אבטלה".

לפיד על פיצויים לעסקים בישיבת סיעתו (צילום: ערוץ הכנסת)

להבנתו, המתווה המסתמן הוא שבגין תקופת הבידוד, שקוצרה לשבעה ימים, עצמאיים יקבלו פיצוי בגובה של ארבעה ימים. שפיגלר טען כי עוד משנת 2018 המאבק בעניין עלה לשיח, וציין כי "מבחינת הביטוח הלאומי, אנחנו פועלים כבדרך שגרה, אבל יש מה לעשות כדי להשלים את המעשה". עוד הוסיף: "כמובן שצריך לתת מענה למצוקה, אבל צריך לעשות זאת בצורה מידתית ואחראית". 

לסיכום, אמר: "בעבר ניסינו לקדם את המודל הגרמני ללא הצלחה וצר לי שעוד דברים שעמדו על הפרק עוד בראשית המגיפה, נדחו על הסף על ידי אגף התקציבים. אנחנו תמיד בעד למנוע קריסה ולא לנסות להציל משהו שכבר איננו - לכן אני אומר שבאותם הדיונים שאנו נקבל את האפשרות להביע את דעתנו, אנו נאמר אתנו בצורה ברורה".

"קל תמיד למנוע מאשר אחר כך להציל, אבל צריך לעשות זאת בצורה ממוקדת, כי אנו עוסקים בכספי הציבור וזה דבר שיכול להשליך גם על הדורות הבאים", אמר שפיגלר. 

סייע בהכנת הידיעה: דוד זבולוני, 103fm.