הילד שלכם משחק כל היום בטלפון? לכו תדעו מה יצמח ממנו, הוא עוד עשוי להמציא אפליקציה גאונית ולהיהפך למיליונר. להבדיל אלף אלפי הבדלות, כשפאדי דבאח היה ילד, הוא נהג ללוות את עדר הצאן הקטן שלו בין גבעות הגליל והעדיף לדבר עם העזים והכבשים יותר מאשר עם ילדים אחרים. כשבגר, פתח אטליז קטן בסמטה צרה בכפר דיר אל־אסד. היום הוא חולש על אימפריה הכוללת חמש מסעדות וחמש חנויות מפעל תחת המותג “אנגוס”.

הגענו לסניף התל־אביבי של הרשת והתלבטנו ארוכות מה להזמין – אומרים שההמבורגר כאן, העשוי מעדרי הבקר של “אנגוס” בגליל, פשוט מצוין; חשקנו גם בשייטל מיושן ורך; וגם באנטרקוט מיושן ומשויש. מרוב התלבטויות, הפור נפל על מנה זוגית הכוללת כמה סוגי בשרים. אם כבר הגענו עד הלום, ואנחנו (עוד) לא בבידוד, למה לבזבז את היציאה השבועית על מנת לטעום דבר אחד בלבד? כפי שאמרו חז”ל, “אם כבר, אז כבר”.

מיקס אנגוס (389 שקלים לזוג) הוא חגיגה של בשרים ותאווה לעיניים: 300 גרם אנטרקוט בשרני, משויש כהלכתו, מתובל בעדינות; 300 גרם סינטה – נתח רך ועסיסי, כמעט ללא שומן, פרט לשכבת שומן דקה שמעניקה לו עסיסיות; שתי יחידות פרגית במרינדה מתקתקה; זוג צ’וריסוס עגל פיקנטי; וארבעה קבבוני טלה מצוינים. את המנה מלוות שתי תוספות לבחירתכם, כמו טבעות בצל, צ’יפס, ירקות מדורה, אורז ועוד. מנה בשרית לא משעממת, הנתחים טריים, מטופלים בקפידה ומיושנים באהבה, והשירות יעיל.

אפשר להביא לכאן גם את הילדים: אתם תתרכזו בבשרים, הם יתרכזו בהמבורגר וישחקו בטלפון. אל תכעסו עליהם. זכרו, הם עוד עשויים להפוך למיליונרים. “אנגוס", הארבעה 20, תל אביב, 3617*

הדבר הנכון

מנות צבעוניות, ריחות משגעים והמון שעועית: חוץ מסומבררו מצאנו כל מה שיכולנו לבקש במשלוח ממסעדת “טפצ'ולה" המקסיקנית בתל אביב.

שמענו ביקורות טובות על “טפצ’ולה” המקסיקנית, שאליה זממנו לקפוץ, אבל בנסיבות הנוכחיות של הקורונה הסתפקנו במשלוח. כפי שציפינו – לא התאכזבנו: מלבד סומבררו, היה שם הכל - מנות צבעוניות, ריחות משגעים והמון שעועית. הנזיד החריף צ’ילי קון קרנה, עמוס השעועית, אומנם הומצא במקסיקו, אבל היום כמעט לא תמצאו שם את המנה – אולי בצפון המדינה, שם מושפעים יותר מהקולינריה האמריקאית. עם זאת, אי אפשר שלא לטעום אותה כאן, בישראל, בקערה שמשלבת בין הנזיד לאורז פיקנטי וירקות חיים – עגבניות ובצל לבן (58 שקלים).

צ'ילי קון קרנה וברבקואה, מסעדת ''טפצ'ולה'' (צילום: צילום פרטי)
צ'ילי קון קרנה וברבקואה, מסעדת ''טפצ'ולה'' (צילום: צילום פרטי)


ברבקואה – צלי בבישול ארוך עם אורז, פריחולס וסלסה רוחה – אוכלים במקסיקו בעיקר בתוך טאקו. כאן מנגישים אותו לחך הישראלי (ולמנה שאפשר להוציא כמשלוח) ומציעים אותו בתוך בוריטו. גם בוריטו, אגב, כבר בקושי אוכלים במקסיקו – עכשיו הוא יותר מנה טקסנית מאשר מקומית. ב”טפצ’ולה” זו אחת המנות המנחמות והמשביעות שתאכלו בחורף הזה, ואם אתם רעבים, מנה כזו סוגרת לכם את הפינה לצהריים ולערב יחדיו (58 שקלים). לו שאל אותנו השף במקום, היינו ממליצים לו ליצור מנה דומה, אבל עם בשר כבש. אנחנו נספוג את הפרשי העלויות בשמחה.

בשורה התחתונה, לא משנה אם אתם בבידוד או לא, משלוח מהמקסיקנית הקרובה הוא הדבר הנכון לעשות. “טפצ'ולה", אחד העם 15, תל אביב, 03-7754566.

חדשות האוכל

הלייט שבקצה המנהרה
קורונה? מי שהגיע בשישי האחרון לשערי המלון “לייטהאוס” הסו־שיק בלב תל אביב, עשוי היה לחשוב שהעיר מלאה בתיירים. תיירי פנים, אומנם, ועדיין הם צבאו על המלון כאילו אף אחד לא משתעל. מרוב עומס נפתחו שלוש עמדות בקבלה, ועדיין השתרך תור מכובד – וכל זה כשמדובר במלון בוטיק. “לייטהאוס”, מרשת מלונות “בראון”, הוא אחד המלונות היפים בעיר, ואין מראה כמו התור הזה שמצליח לשמח אותנו על כך שהתיירות המקומית בחלקה עובדת.

לצד לינה ושהות במתקנים, מציע המלון בימי שישי גם ארוחות בוקר ובראנץ’ פתוחות לקהל. זה מתחיל בבופה עשיר בסלטים, אנטיפסטי, דגים מעושנים וכבושים, גבינות קשות ורכות ממיטב המחלבות הישראליות, קישים ומאפים, שתייה קרה וחמה חופשית וכמובן שפע של לחמים ולחמניות.

בראנץ' במלון הלייטהאוס, ממלונות בראון (צילום: שחף סגל)
בראנץ' במלון הלייטהאוס, ממלונות בראון (צילום: שחף סגל)


ניתן גם להזמין מנה עיקרית – מתי אכלתם בארוחת בוקר מנה עיקרית? זו ההזדמנות שלכם: חלומי בנדיקט – ביצה עלומה על פרוסת גבינת חלומי צלויה וצ’ימיצ’ורי אננס; פרנצ’ טוסט ברולה – חלת בריוש מטוגנת בווניל וקלבדוס, אוכמניות מבושלות בניחוח לבנדר, גבינת לאבנה מוקצפת וחמאת ברנדי; או רושטי – לביבות תפוחי אדמה ובצל מטוגנות בחמאת שום ומוגשות עם סלט ירוקים ותפוחי עץ בוויניגרט סיידר, קרם תפוחי עץ ושמנת חמוצה.  

גם הבראונץ' (כן, עם ו"ו) עשיר, זהה במרכיביו, עם מנות שקצת דומות וקצת לא, ויש אפילו די־ג'יי שנותן תחושה של מסיבת צהריים קלילה, רגע לפני שנכנסת שבת (110 שקלים לארוחת הבוקר, 140 שקלים לבראונץ', בן יהודה 1, תל אביב, הזמנות באתר). 

מן המוכן

אוכל מוכן הוא כבר מזמן לא מילת גנאי. והנה, גם “מבושלת” מצטרפת למרוץ ומציעה ארוחות מוכנות במגוון סגנונות וטעמים, כשהשוס הוא ארוחת שבת לחמישה סועדים: עשרה סוגי סלטים, מנת דג, מנות בשר ועוף, תוספות ושתי חלות ב־429 שקלים.

זה לא קייטרינג גורמה, ועדיין ב”מבושלת” יכולים להיות מרוצים מהדרך הארוכה שעשו עד הלום. טעמנו שלושה סוגי מנות, שהגיעו בתוך חמגשית מנוילנת: מחוררים את המכסה, שמים במיקרו, והמנות יוצאות לגמרי סבירות, חלקן אפילו סבירות פלוס.

אידיאלי למבודדים, להורים עובדים (כשהילדים בבית), ובכלל לאנשים שרוצים בימים אלה קצת להתפנק (45 שקלים למנה עיקרית בודדת, לרכישה באתר “דיילי קיטשן").