סגן יושב ראש הכנסת צבי האוזר התייחס היום (רביעי) בתוכניתם של בן כספית ופרופ' אריה אלדד ב-103FM למהומות בנגב בשל נטיעות קק"ל. "כולנו צריכים להצדיע לאנשי הליכוד שבאו אתמול ונטעו עצים - שש שנים הם לא נטעו ובשנה השביעית, שנת שמיטה, הם הסדירו הלכה יהודית ונטעו. מדוע? הכל בשביל להבעיר אש ולעורר ריב ומדון", אמר האוזר.

בפתח הראיון אמר חבר הכנסת כי "מדינת ישראל היא מדינת חוק והחוק חל על יהודים ועל מי שאינם יהודים, גם בתל אביב וגם בנגב. יש הפרות בנייה וניסיון השתלטות על קרקע בנגב וזה נעשה נגד החוק. ביצענו היום נטיעות ואנחנו עושים את זה בשיקול דעת, בשום שכל ובניגוד לממשלה הקודמת שלא עשתה זאת". 

עוד הוסיף: "זאת ממשלה מפוכחת שמנהלת ענייני ציבור בראייה כוללת ובראש ובראשונה שמה לנגד עיניה את החלת החוק והשבת ריבונות בנגב שהופקר. לא עושים את זה לא ביום, לא בשבוע ולא בחודש או חודשיים".

כמו כן, טען האוזר: "בנגב יש גם בדואים ואי אפשר להתעלם מזה, גם לעניינם צריך למצוא פתרון. איפה שצריך ואפשר להסדיר, אז נסדיר, אבל איפה שיש בנייה בלתי חוקית, צריך לממש את החוק ולהרוס. הליכוד לא עשה כלום, הוא הפקיר את ביטחון ישראל בנגב, לכן אנחנו עכשיו מתקנים".

בנוסף התראיין לתוכנית פיני בדש, ראש מועצת עומר. "ברגע שנכנעת עכשיו, כל מה שיבקשו, יתקבל. אם הממשלה צריכה ליפול, עדיף שהיא תיפול עכשיו - זה לא יכול להימשך ככה. יש כרגע הסדרה אחת והיא להפסיק את הנטיעות", אמר בדש.

מפגינים נגד נטיעות קק''ל בנגב (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)
מפגינים נגד נטיעות קק''ל בנגב (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)

בדש טען כי "השטחים האלה לא מפריעים להקמה של אף יישוב והם ממש לא גזל, נקודה. הבדואים מחזיקים ב-50% מהנגב באופן לא חוקי, כשאני טס מעל השטח הזה, אני רואה הכל תפוס. אפשר לטוס שעות ולא לראות שטח פתוח, הכל מלא. הנגב המזרחי תפוס ב-80% לדעתי".

כמו כן, ביקש להביע תמיכה בהפלת הממשלה, וטען: "אנו נמצאים בנקודת מפנה - אם נכנעים בעניין הזה, הממשלה הזו תהיה הממשלה של עבאס. מעכשיו והלאה הוא יכתיב את סדר היום הלאומי שלנו, ואסור לתת לזה לקרות".

סייע בעריכת הכתבה: דוד זבולוני, 103fm