על רקע המהומות בנגב בשל ההתנגדות של הבדואים לנטיעות, סגן שרת הכלכלה, ח"כ יאיר גולן, תועד אתמול במהלך מפגש עם עשרות בדואים כשהוא תוקף את שרי הממשלה: "מבחינה פוליטית אין ממשלה יותר טובה. אלקין התפרע? נרגיע אותו, אין לו כוח בממשלה. אם מחר בבוקר אנחנו אומרים לו 'חביבי, אם אתה לא עוצר (את הנטיעות בנגב) אנחנו לא נצביע בממשלה".

"יש לכם כוח בממשלה שלא היה לכם. יש לכם סיעות, לא רק רע"מ, גם מר"צ תשמור על האינטרסים שלכם ואני מקווה שגם העבודה תשמור. אני יכול להגיד לכם שמאיר כהן מיש עתיד אתכם, ואלון שוסטר מכחול לבן אתכם. בלמנו את כל המהלכים של פורר וליברמן – אז למה שלא נבלום את אלקין? מה הבעיה. תעשו מה שצריך בשטח, יש לובי חזק מאוד בעד הבדואים בתוך הכנסת, תנו לו לעבוד".

בתגובה לדבריו, תקף ח"כ סמוטריץ' וכתב: " יאיר גולן מסית את הבדואים במפורש לטרור ולאלימות נגד מדינת ישראל, שוטריה ואזרחיה. אין תחתית לבור שהשותף העלוב הזה של איילת שקד וחבריה שוקע בו".

מפגינים נגד נטיעות קק''ל בנגב (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)
מפגינים נגד נטיעות קק''ל בנגב (צילום: ניב אהרונסון, וואלה!)

כזכור, לפני כשבוע עורר ח"כ גולן סערה כשכינה את תושבי חומש "תתי אדם" במהלך ראיון בערוץ כנסת. "במצבות אנחנו מתעללים? אלו לא אנשים, אלה תתי אדם, אנשים בזויים, קלקולו של העם היהודי", אמר והוסיף כי "אסור לתת להם שום גיבוי, צריך להוריד אותם בכוח מהמקום הזה ולהחזיר את החוק והסדר למרחב. ההשתוללות הלאומנית-קיצונית הזאת תביא אלינו אסון, אלה אנשים שרוצים לספח לתוכנו מילוני פלסטינים".