"יותר מ־51 אוניות מחכות מחוץ לנמלים, והרבה עובדים לא מגיעים לעבודה. צריך להביא חיילים כדי להפעיל את חמשת הרציפים הפנויים בנמלים. אנחנו במלחמה כלכלית. חייבים לגייס נהגים מהצבא או אנשי מילואים כדי לשמור על רצף תפעולי". כך אומר ל"מעריב" נשיא התאחדות התעשיינים ד"ר רון תומר.

לדברי תומר, "הגל הנוכחי מציב אתגרים שלא היו כאן מעולם. 1־2 מיליון מאומתים בחודש יורידו ברבע את כוח העבודה. קשה להמשיך ללא פיצוי כספי וללא היערכות מעשית בשטח. טוב שלממשלה נפל האסימון וקיצרה את ימי הבידוד לשבוע".

הוא מציין כי "עוד לפני הפיצוי הכספי חשוב לדאוג לשרשרת האספקה, כך שלאף אזרח בישראל לא יהיה חסר שום מצרך חיוני. בגלל זה הפעלנו את תוכנית מגן לתעשייה באמצעות נאמני קורונה. אנחנו דואגים להגדלת ימי המלאי".

עוד הדגיש כי "הממשלה משתתפת אתנו כיום בתשלום עבור ימי הבידוד לעובדים, אבל בניגוד לגלים הקודמים, היום מספר המאומתים גדול הרבה יותר ומחציתם ללא תסמינים. הממשלה חייבת לממן את ימי המחלה גם של מאומתים ללא תסמינים, כי במצב הנוכחי אף עסק לא יוכל לעמוד בעומס".

תומר מספר כי הוא מרוצה במידה מוגבלת ממדיניות האוצר. "ליברמן פעל נכון כשהביא לכך שהמשק לא נסגר ואיפשר לאנשים להמשיך לעבוד מבלי לפזר כסף ברמה של 'צ'ק לכל אזרח'. עכשיו הגיע הזמן שלא לקפוץ את היד יותר מדי, וקצת לשחרר לעסקים. יש סגר דה־פקטו".

הריאיון המלא עם נשיא התעשיינים מחר במדור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע".