אירוע טרגי בבקעה: רב-סרן אופק אהרון ז״ל בן ה-28, ורב-סרן איתמר אלחרר ז״ל, בן 26, מפקדי פלגה ביחידת אגוז, נהרגו הלילה כתוצאה מירי של קצין אחר בעקבות טעות בזיהוי, במהלך פעילות אבטחה סמוך למחנה צה"ל בבקעת הירדן, כך הותר הבוקר (חמישי) לפרסום.

השניים, ששירתו ביחידת הקומנדו, נהרגו הלילה, כאמור, כתוצאה מטעות בזיהוי שהובילה לירי דו-צדדי סמוך לבסיס בבקעת הירדן. האירוע הקשה התרחש במהלך פעילות אבטחה בסמוך למחנה צה"ל בבקעה. מצה"ל נמסר עוד כי ההודעה נמסרה למשפחותיהם, וכי נסיבות המקרה נבדקות.

במהלך האירוע ביצעו שני הקצינים פטרול, כאשר בשלב מסוים הבחינו בדמות חשודה ופתחו בנוהל מעצר חשוד לעברה. אותה דמות, קצין מאותה יחידה שחשש כי מדובר באירוע פח"ע, פתח לעברם באש והרג אותם.

ראש הממשלה נפתלי בנט התייחס לתקרית הירי וכתב כי "זהו בוקר עצוב מאד. אני מבקש למסור תנחומים מעומק הלב למשפחותיהם של שני הקצינים אשר נהרגו הלילה בתאונה טראגית. שני המפקדים הקדישו את שנותיהם הטובות ביותר לביטחון ישראל ולהגנה על המולדת. עם ישראל כולו אבל על לכתם. צה"ל מתחקר את האירוע הקשה והלקחים הנדרשים יופקו. יהי זכרם ברוך".

שר הביטחון בני גנץ התייחס לאירוע הקשה וכתב בחשבון הטוויטר שלו: "צער עמוק הבוקר על מותם של שני קציני צה"ל מיחידת אגוז בבקעת הירדן. לצערי, אין דבר שיוכל להשיב את האובדן הגדול למשפחות, לחברים ולרעים לנשק. צה"ל נמצא כבר מהלילה בעיצומו של תחקיר מקיף ואנו נעשה הכל כדי שאסון כזה לא יחזור. יהי זכרם ברוך".

גם שר החוץ יאיר לפיד התייחס לאירועים וכתב כי: "הלב נשבר, שולח תנחומים למשפחות ולחברים מהיחידה, תהיו חזקים. צה"ל מתחקר את התקרית העצובה וילמד את מסקנותיו. יהי זכרם של הלוחמים ברוך".

דובר צה"ל: "באירוע הקשה הזה, כולם טעו"

דובר צה"ל תא"ל רן כוכב אמר ל-103FM כי "בוקר כואב. מדובר באירוע קשה ומורכב מאוד. הלילה, בסיומו של יום אימון מפרך של יחידה מיוחדת בשטחי נבי מוסא, שני מפקדים יצאו למשימת אבטחה מסביב למחנה כשהם חמושים".

"בשלב מסוים, במהלך אותו סיור הם מבצעים דמות חשודה ומבצעים לעברה נוהל מעצר חשוד, ויורים לאוויר. אותה דמות, אותו קצין, מזהה אותם כמחבלים ומבצע לעברם ירי. מתבצע ירי משני הצדדים, וכתוצאה ממנו נהרגים שני קצינים. מותם נקבע לאחר מאמצי החייאה ממושכים".

כוכב הוסיף: "מדובר בקצינים מצוינים, מטובי בנינו. אבדה כואב ליחידה ולצה"ל כולו. מיד לאחר האירוע מפקדי האוגדה והחטיבה החלו לתחקר את האירוע. הרמטכ"ל נמצא בדרכו ליחידה. לצערי, גם הדמות שירתה הוא קצין מאותה יחידה, חבר של אותם קצינים, מטובי בנינו".

"מדובר באזור די שקט, אבל באופן עקרוני התקופה האחרונה מתוחה, ונצטרך לבחון מה הביא לטעות הטרגית הזו. אני מניח שתהיה חקירה ותחקיר פיקודי או ועדת מומחים. אנחנו נדע מה בדיוק קרה". עוד הוסיף: "אני חושב שכולם טועים, משני הצדדים, באותה אירוע. גם הם מזהים אותו כנראה באופן מוטעה ומבצעים לעברו נוהל מעצר חשוד, וגם הוא לעברם. התוצאה היא טרגית".

רן כוכב, דובר צה''ל (צילום: דובר צה''ל)
רן כוכב, דובר צה''ל (צילום: דובר צה''ל)

אירוע קשה זה מגיע כשבוע וחצי לאחר התאונה הקטלנית שאירעה בצפון, במהלכה התרסק מסוק "עטלף" מול חופי חיפה. באירוע הקשה נהרגו סגן אלוף ארז שחייני ז"ל, סגן מפקד בסיס חיל האוויר ברמת דוד, ורב סרן חן פוגל ז"ל, טייס מסוקים בטייסת "מגיני המערב" (193). 

התאונה הקשה אירעה סמוך לשעה 21:00 בערב, כאשר המסוק אשר המריא מבסיס רמת דוד לטיסת אימון שגרתית התנגש בים בדרכו חזרה לכיוון היבשה. ההתרסקות אירעה כאשר המסוק טס מזרחה במהירות נמוכה, מאות מטרים מהחוף וסמוך לטיילת בת גלים. בעקבות התאונה הקשה מפקד חיל האוויר קירקע את מערך העטלף והודיע על הפסקת כל טיסות האימונים.