תרופה חדשה לקורונה? חוקרים מאוניברסיטת אורגון בארצות הברית הכריזו כי בעקבות עבודתם גילו כי רכיב מסוים בקנאביס יכול לנטרל את השפעת הנגיף שגורם למחלת הקורונה, ולמנוע ממנו לחדור את שכבת ההגנה של תאי הגוף, כך דווח היום (חמישי) בוושינגטון אקזמינר.

המחקר, שוהבל על ידי ריצ'רד ון ברימן, ממרכז החדשנות הגלובלי לחקר הקנאביס, פורסם ביום שני האחרון במגזין מדעי יוקרתי בשם "ג'ורנל אוף נטורל פרודקטס" (Journal of Natural Products).

קנאביס, מריחואנה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')
קנאביס, מריחואנה (אילוסטרציה) (צילום: אינגאימג')

צמד של פרודות של חומצה קנאבינואידית (החומר הפסיכואקטיבי הפעיל בקנאביס) יכולות, על פי תוצאות המחקר, למנוע את חדירת חלבוני ה"כתר" של נגיף הקורונה, ובכך גם להפסיק את תהליך ה"הדבקה" בנגיף. 

"זיהינו מספר חומצות קנאבינואידיות ודירגנו אותם לפי דימיון לחלבון שב'כתר' של הקורונה", סיפר ון ברימן, החוקר שהוביל את המחקר שגילה את הקשר המפתיע בין התופעות. "מצאנו ששתי תרכובות מסוגלות לעצור את ההדבקה", הוסיף.

לחצו כאן וקבלו את עיתון מעריב לחודש מתנה למצטרפים חדשים>>> 

איפה ניתן למצוא את אותן תרכובות חומצתיות? "הן נמצאות במוצרי המפ (אלו העשויים מצמח הקנאביס) ובהרבה תמציות שמפיקים מרפחי קנאביס", אמר ון ברימן. הרכיבים שבודדו מתוך הצמח אינם מסוכנים לשימוש אדם, לטענת החוקרים.