אזור עמק החולה היפהפה שבצפון הארץ מציע נופים מרהיבים, נחלים שוצפים, מרחבים פתוחים, מעיינות והמון ירוק. בחורף, עם תחילת עונת הגשמים, מטיילים רבים נוהרים לאזור כדי ליהנות מהטבע בשיאו, מהזרימה המחודשת בנחלים והפריחה היפהפייה.

ההמונים שמגיעים לאזור לא מוותרים על גולת הכותרת של העמק - אגמון החולה. לצערם של מטיילים רבים ושוחרי טבע, האגמון סגור בעקבות הפגיעה הקשה שספג עם התפשטות שפעת העופות. אנחנו פה כדי להזכיר לכם שהעמק מציע לנו פרט לעגורים, עוד המון הפתעות, שמורות טבע, מסלולי הליכה, אטרקציות ומלונות. 

"גליליון" הוא מלון ששוכן בסמוך לאגמון החולה, מול נופי הגולן והגליל, ונחשב לאחד המלונות הפופולריים באזור. המלון משתרע על פני שטח בן 90 דונם ובו מבנה מרכזי המקיף בריכה. במבנה נמצאים החדרים, לובי עם חדר אוכל גדול, מרכז כנסים, ספא וחדר יין שבו מתקיימות טעימות וסדנאות ייחודיות.

המלון מציע 120 סוויטות וחדרים מפוארים וספא מנפק. לכל אחד מהחדרים מרפסת המשקיפה אל נופיהם עוצרי הנשימה של עמק החולה, החרמון, הרי הגליל והגולן. עיצוב החדרים, המשלב בין סגנון מודרני לכפרי, נועד להעניק חוויית נינוחות ופינוק אולטימטיביים, תוך הקפדה ותשומת לב לפרטים הקטנים ביותר שעושים את ההבדל.

ב"גליליון" יחכה לכם מרכז ספא עשיר ובו חדרי טיפולים, חדר סדנאות ומתקני ספא מפוארים, הכוללים סאונות רטובות ויבשות וחמאם טורקי. המרכז מציע מגוון רחב של מתקנים וטיפולים לגוף ולנפש - עיסויים, טיפולי יופי וטיפולים אנרגטיים. כל אלו יבטיחו חוויה גלילית בריאה, מרגיעה, מענגת ומפנקת במיוחד.

במלון ממוקם גם בית יין ייחודי, המציע מגוון רחב של יינות מקומיים. בבית היין מקיימים מגוון פעילויות בתחום היין, סדנאות מקצועיות, הרצאות וטעימת יינות בליווי נשנושים. מיקומו של "גליליון", על כביש 90, הופך אותו לאטרקטיבי הן למטיילים באזור והן למי שמחפשים חופשה רגועה ונטולת אטרקציות, מקסימום קפיצה לאגמון מרקט - שוק האוכל הצפוני שצמוד למלון וסמוך לאגמון החולה - כדי לנשנש משהו באחד מדוכני האוכל.

במהלך החורף תוכלו למצוא ב"גליליון" גם חופשות תוכן ייחודיות, כמו חופשה לחברות הכי טובות, שמשלבת סדנאות איפור וסטיילינג וטעימות יין בשקיעה; פסטיבל "חלון לים התיכון", שכולל הרצאות בנושא תרבות יין והמיתולוגיה מפי שמעון פרנס; פסטיבל יידיש, שכולל הצגת מחווה לגדולי שחקני ישראל ותרבות היידיש, בשיתוף תיאטרון היידישפיל, או פסטיבל קולנוע שכולל הקרנת בכורה עולמית של הסרט "ילדים של אף אחד" בבימוי ארז תדמור, ומפגש עם במאי הסרט והשחקנים הראשיים תיקי דיין, יעקב כהן ורועי אסף.

צפויה גם הקרנת בכורה ארצית של הסרט "הנה אנחנו" של הבמאי ניר ברגמן, מפגש ושיחה עם הבמאי ניר ברגמן והשחקן שי אביבי, ובנוסף יופיע גם שלומי אלקבץ בהרצאה "הקולנוע שלי עם אחותי האהובה" והקרנת הסרט "מחברות שחורות". מחיר חופשת פסטיבל לזוג לשני לילות על בסיס חצי פנסיון: 2,990 שקל.

מלון גליליון (צילום: יחצ גליליון)
מלון גליליון (צילום: יחצ גליליון)

פרח רסלאן והכנאפה כעכ
אם השם פרח רסלאן נשמע לכם מוכר, זה בטח בגלל זמן המסך הרב שלה ב"מאסטר השף". פרח, שנולדה בלבנון ומתגוררת כיום בקריית שמונה, נכנסה ללבבות שלנו עם הכנאפה כעכ - מנת הכניסה שלה ל"מאסטר שף". מאז ועד היום היא עברה לא מעט הרפתקאות, בין היתר אפילו עבדה במעבדה ופיתחה קציצות קינואה.

מאחר שהיא לא התחברה לטעם ולחזון, החליטה להקים מיזם משלה ולהכין דברים שהיא מאמינה בהם ואוהבת במיוחד. במרכז המיזם שלה שהיה אמור להיות פופ־אפ קצר, עומדת מנת הדגל - הכנאפה כעכ, שמבוססת על אוכל רחוב שפופולרי בלבנון. את אותה כנאפה בתוך כעך הפופולרית שלה היא מגישה כיום באגמון מרקט.

חובבי כנאפה מכל רחבי הארץ זרמו אל המתחם בשנה האחרונה כדי לראות על מה המהומה. אם אתם לא מבינים על מה הרעש וחושבים שבסך הכל מדובר בעוד כנאפה, טעות גדולה בידכם. הכנאפה של פרח עשויה משכבת סולת עדינה ומעליה נהר של סירופ סוכר ושכבת גבינה מותכת. עד פה הכל רגיל. רק ששתי השכבות הללו נכנסות לתוך כעכ - בייגל דק מצופה שומשום.

בקיצור, כריך כנאפה עתיר קלוריות שכל פודי ישמח לקבל. פרח יצרה פה משחק טעמים מעניין, שבו טעם הבייגל מפחית מעט את המתיקות של הכנאפה, והופך אותו למנה מושלמת ומושחתת. אם אתם מטיילים באזור, אל תפספסו את החוויה. הדוכן של פרח נמצא בסמוך לבית אל מונה - חנות קטנה לכלי בית מעוצבים, תבלינים ומוצרי מזון מהמטבח הדרום לבנוני.

פרח רסלאן (צילום: מיטל שרעבי)
פרח רסלאן (צילום: מיטל שרעבי)

wonderland patisserie
אחרי שקפצתם ללבנון, תוכלו להמשיך את המסע ולהגיע לארץ הפלאות. אחת ההפתעות של האגמון מרקט היא בעיניי קונדיטוריית wonderlandpatisserie. הקונדיטוריה, שעוצבה בהשראת עולם האגדות, מציעה מגוון קינוחים משגע בהשראת הספר "עליסה בארץ הפלאות". מאחורי יצירות המופת עומדת השף־קונדיטוריית אושרת סולימני.

הקינוחים של סולימני טעימים ומצטלמים מעולה לסטורי, כך שזאת תחנת חובה לחובבי הצילום. קולקציית הקינוחים שלה, שכוללת מקרונים ושאר דליקטסים, מתחלפת מדי חצי שנה.

כעת תוכלו למצוא שם למשל קינוח שנקרא "פלמינגו", והוא מורכב מפבלובה במילוי קרם תותים ומרמלדת תות-פטל וקרם וניל מוקצף; או "הזיה" - מוס מסקרפונה־קפה, קרמל קפה, קרם קפה וקראמבל קקאו־קוקוס־קפה; "ארנבוש" - מוס שוקולד חלב, קרם בייגלה, קראמבל בייגלה וקרמל מלוח, ויש עוד הפתעות מתוקות. כדאי לנצל את ההזדמנות לעצור להפסקת קפה או תה, לקחת קינוח אחד או שניים ולהתענג. אם התאהבתם, הקינוחים מגיעים גם בגרסה "משפחתית" שניתן לקחת הביתה.

אגמון מרקט – כביש 90 (סמוך לאגמון החולה).
טלפון: 04-8377770.
ראשון־שבת בין השעות: 9:00־22:00.
מחירי הקינוחים: 10־36 שקלים.

מרגישים את השטח
רמת הגולן עמוסה באטרקציות ואתרים, אך אין ספק שאחד היתרונות שלה הוא הטבע הפתוח. מטיילים מכל רחבי הארץ מגיעים לרמת הגולן כדי ליהנות מחיק הטבע, השדות המוריקים והנחלים השוצפים. כדי לחוש את פלאי הטבע אנחנו בדרך כלל מוותרים על הרכבים הפרטיים ויוצאים למסע רגלי באחת מהשמורות המוסדרות.

זה טוב ויפה, אך לעתים אנחנו עלולים לפספס מקומות פחות מתוירים, שבהם הטבע נמצא בשיאו. מה הפתרון? טיולי ריינג'רים או אופניים שיוצאים מאחד היישובים הצפוניים. בשאר ישוב למשל, בין השדות ועצי הפרי, נמצא מתחם "מסע באיזי". בכניסה למתחם תקבל אתכם פינת ישיבה קסומה, שבה תוכלו להתרווח לפני המסע. מכאן תוכלו גם לצאת לאזורי נהיגה וטיול מודרכים שעוברים על גדות נחל הבניאס, אתרי מורשת וארכיאולוגיה.

אחד הטיולים המומלצים שלהם יוצא מהמתחם, נכנס לתוך שטח חקלאי שבו ניתן לראות פרות ועגלים רובצים להם בכיף, ממש כמו בגלויה או בסצינה מסרט. לאורך כל הדרך ילוו אתכם עצי פרי ריחניים וברקע תוכלו לשמוע את פכפוך נחל הבניאס השוצף. אחרי שתנשמו אוויר צלול ותתנתקו באופן רשמי מהמציאות, תוכלו לעלות לנקודת תצפית נפלאה אל כמה מהנקודות החשובות באזור.

בנקודת התצפית של גבעת האם (תל אבו חנזיר) תוכלו לראות בין היתר את דרום לבנון, עמק החולה, צפון רמת הגולן והחרמון המושלג. הגבעה, ש"מקושטת" באבני בזלת, נתפסה בתחילת מלחמת העצמאות על ידי הסורים. בזמן התצפית תוכלו גם לשמוע הסבר מרתק מהמדריך על החשיבות האסטרטגית של האזור ולמה דווקא אותה כבשו הסורים. בקרבות עשרת הימים שהתקיימו ביולי 48' צה"ל הצליח לכבוש אותה שוב.

שמונה שנים מאוחר יותר הוקמה במקום תחנה של האו"ם שתצפתה ופיקחה על קיום הסכמי שביתת הנשק, מאחר שהאזור כולו היה מוקד לפורענות ולתקריות עם הסורים. כאן גם חצו חטיבות שריון וגולני את הגבול אל הקרב נגד הסורים, וגירשום סופית מהאזור. אחרי העצירה לתצפית תשובו לכלי הרכב ותרדו מטה לנחל לעצירה לסלפי לצדי הנחל ושכשוך קל (רק אם אתם אמיצים, כי המים קפואים).

תוכלו להתחמם בעזרת תה צמחים חם. לניתוק מוחלט, תוכלו ליהנות מטיולי אופניים באזור. במתחם מציעים לרוכבים מתחילים ומקצועיים סיור אופניים בחיק הטבע במסלול שעובר בין השדות החקלאיים, על גדות הבניאס. המסלולים נוחים לרכיבה ומותאמים לאופי המדוושים.

מחיר: החל מ־440 שקל לרכב עם שלושה אנשים.
מחיר טיול אופניים (עד שלוש שעות): 69 שקל. לפרטים נוספים: 052-6904440. 

הבניאס (צילום: מיטל שרעבי)
הבניאס (צילום: מיטל שרעבי)