בשבוע הבא יתקיים בהיכל התרבות בראשון לציון כנס השפה העברית - "לשון ראשון", שיעסוק ביחסה של העברית ושינוייה סביב מגדר. ד"ר רוביק רוזנטל, אחד ממייסדי ומנהלי הכנס, אמר היום (חמישי) ל-N12 כי "יש ויכוח גדול מאוד האם השפה צריכה להתאים את עצמה לצרכים המגדריים, או שלא צריך להגזים עם זה או שלא לעשות כלום, שהכל בסדר". 

לדברי רוזנטל, השנה הוחלט ללכת בעקבות רוח הזמן ולהתעסק בעברית ויחסה למגדר: "ללכת על מושבים שבהם מטבע הדברים אנחנו עוסקים בנושאים פחות דקדוקיים ויותר חברתיים ותרבותיים".

"הקיצוניות הולכת נגד דבר מאוד בסיסי בעברית", הסביר והוסיף: "אני חושב שיש פתרונות שלא הולכים נגד השפה הטבעית, הזורמת. צריך ללכת עליהם". 

בהמשך נשאל על השימוש שעושה בשפה שרת התחבורה ויו"ר מפלגת העבודה מרב מיכאלי: "אני מאוד מעריך אותה, אבל לאורך זמן אני חושב שזה מנדנד ומעצבן. אי אפשר לעשות את זה כל הזמן. אם יש צורך להדגיש - אז בצורה מדודה. אפשר לצורך העניין באזכור הראשון ואולי בסוף פעם אחת, אחרת זה מתחיל לעבוד נגד הדובר והופך את זה לבדיחה. אין מה לאנוס את העברית ואני לא מאמין שהדיבור, כמו של מיכאלי, יחזיק מעמד לעוד הרבה זמן", אמר רוזנטל.