התפתחות לקראת עסקת טיעון? על פי דיווח בחדשות 12, פרקליטות המדינה מוכנה לסגור כליל את תיק 2000 על מנת להגיע לעסקה מול יו"ר האופוזיציה, בנימין נתניהו.

על פי הדיווח, הפרקליטות מוכנה לתקן את כתב האישום בתיק 4000, ולמחוק ממנו את סעיף השוחד. וכאמור, למחוק כליל את התיק המתייחס למשא ומתן שניהל נתניהו עם מו"ל ידיעות אחרונות, נוני מוזס.

גיא פלג מנתח: זה מה שעומד בין נתניהו לבין עסקת טיעון

עוד על פי הדיווח, הפרקליטות מוכנה ללכת מרחק רב על מנת שנתניהו לא יישב בבית הסוהר במגרת ההסדר. ההערכות הן כי ייתכן וייחתם הסכם בין הצדדים בימים הקרובים.

כזכור, אתמול חשף בן כספית לראשונה כי במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון, כך לפי מקורות המעודכנים בפרטים. 

המגעים נמשכו זמן רב והתקיימו בסודיות מוחלטת, עם שותפי סוד מעטים, אך בסופו של דבר התפוצצו על רקע הדרישה הלא מתפשרת של נתניהו שהענישה לא תכלול קלון, ומטבע הדברים גם לא מאסר. 

יש לציין כי לשני הצדדים הייתה סיבה טובה לקיומם של המגעים הללו. נתניהו העריך שמנדלבליט מעוניין לסיים את כהונתו עם "שולחן נקי", וכי ניתן לנצל את חלון הזמנים הצר בטרם הפרישה כדי לסגור עסקה מהירה בתנאי לחץ.