למרות שהוחלט שבישראל השמים יפתחו לטיסות נכנסות ויוצאות, עולם התיירות עדיין לא חזר לתפקוד מלא. מתחילת השנה נכנסו לישראל רק 1,800 תיירים. זאת ככל הנראה, גם בשל ההנחיה כי בכניסה לישראל יאפשרו רק לתיירים מחוסנים להיכנס ולא למחלימים. יוסי פתאל, מנכ"ל לשכת מארגני התיירות הנכנסת על ההגבלות של מדינת ישראל בכניסת תיירים, התייחס היום (חמישי) לנושא בתוכנית "איפה הכסף" ב-103FM.

"תיירות נכנסת זה לא משהו מהיום להיום. יש ביקושים ויש התעניינות ובהחלט יהיו תיירים - אין בכלל ספק", הבהיר פתאל בפתח דבריו, "יש בעיות עם ההנחיות המיוחדות לישראל, שתמיד עושה את זה קצת אחרת, אבל באופן כללי אנחנו מתעוררים שוב לחיים. אנחנו מקווים שהפעם באמת זה יוכל לעבוד, אנשים באמת רוצים לבוא לפה".

קצת ההדבקה בישראל ככל הנראה לא מלחיץ את התיירים שרוצים להגיע ארצה. פתאל הסביר מדוע: "הם מגיע ממדינה שהמצב שלה בדרך כלל דומה. להבדיל ממה שאנחנו חושבים על עצמנו, חושבים עלינו דברים טובים. תמיד אנחנו רואים תיירים, ישראל היא מדינה מאירת פנים ונעימה - אנשים רוצים להגיע לכאן. הראשונים בעיקר שהגיעו זה תיירים שהגיעו מסיבות דתית. אנשים שהולכים לבקר את אלוהים בענייני בריאות אין להם אלוהים והם סומכים עליו מאוד. הם יהיו הראשונים שיגיעו לכאן".

על הנחיות התיירים הנכנסים, אמר "בעניין הזה ישראל לפחות סופסוף יישרה קו והתנאים לתיירים נכנסים זהים לישראלים ששבים. אבל הודיעו בישראל שאנחנו באופן כללי לא נקבל מחלימים למעט כאלו שיש להם תעודת מחלים דיגיטלי, שזה כמה מדינות בודדות באירופה. אנחנו נמצאים בדיוק בצומת שהעולם יעבור מעולם של מחוסנים לעולם של מחלימים. לדוגמה מארה"ב, ששם יש כ־60 מיליון מחלימים, אף מחלים לא יוכל להגיע".

"ברגע שאפשרנו גם לתיירים להיכנס, למחלימים אסור להיכנס? זה דבר שהוא חסר היגיון. האמריקאים יוכלו להתקבל לכל מקום בעולם חוץ מישראל. דבר שני שהחליטו רק לישראל זה שאם חלפו 180 יום מאז החיסון אתה לא יכול להגיע לישראל, זה לא קיים בשום מקום בעולם", תקף.

בהמשך השיחה, הוסיף פתאל כי "כל המבוגרים שהתחסנו באוגוסט, בעוד שבועיים שלושה אם הם נוסעים לחו"ל הם חוזרים לבידוד של 14 יום. הנושא של ה־180 יום שהופך אותך ללא מחוסן באופן אוטומטי שוב מצמצם את הפוטנציאל של התיירים שיכולים להגיע לכאן. זו בעיה מאוד קשה שמקבלים החלטות שרלוונטיות למה שהיה ולא למה שיהיה".

לדבריו, "עד היום מתחילת המשבר נכנסו בסך הכל 15 אלף תיירים. המספרים שאתם שומעים, כל המאות אלפים, זה וועדות חריגים - אין קשר לתיירות. יש אפס תיירות בישראל מתחילת המשבר. עכשיו אמורים לחזור בחזרה, אנחנו לא עובדים ממרץ 2020".

"ביולי החליטו שבלעדינו בתי המלון בישראל לא יתמלאו כי אנחנו אחראים על 75 אחוז מהתנועה שם. החליטו ביולי 2021 שאנחנו צריכים לקבל לפחות עבור אחזקת המשרד, עד היום לא קיבלנו כלום. אנחנו לא עובדים לא כי המצב קשה אלא כי המדינה לא מרשה לנו לפתוח את העסקים. מתנהלים איתנו על יולי 2021 כאילו מדובר על כספים שאמורים לקבל ביולי 2022", סיכם.

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm