יו"ר ועדת חוץ וביטחון ח"כ רם בן ברק (יש עתיד) שוחח היום (חמישי) עם אריה אלדד ורוני בר־און ב־103fm  על המהומות בנגב, שהתחדשו זה היום השלישי. לטענת יו"ר ועדת חוץ וביטחון, המצב הנוכחי בנגב אינו באחריות הממשלה הקודמת: "אני לא מאשים את הממשלה הקודמת כי הרבה מאוד ממשלות הזניחו את זה, מה שרואים עכשיו זו התוצאה".

"מאוד חמור מה שקורה בנגב, לא היה צריך מלכתחילה לעשות את הנטיעות עכשיו, אבל ברגע שהתחילו אנחנו יכולים לנטוע איפה שאנחנו רוצים. למה לא עכשיו? כי זה צריך להיות חלק מההסדרה הגדולה", הוסיף בן ברק שטען: "האם בכוחנו לעשות את השינוי? אני מאמין שכן. האם זה יהיה קל? לא, זה לא יהיה".

בנוסף, הוא התייחס לאירוע הטראגי בצה"ל, במהלכו נורו למוות שני קצינים בסיירת אגוז: "אנחנו נמצאים באמצע תחקיר, זה באמת אסון בסדר גודל. אני תמיד טוען שהחבר'ה הצעירים שממשיכים למסלולי הפיקוד זה באמת מיטב הנוער שלנו. זה באמת אסון כבד מאוד, אני עוד לא יודע מה הוביל לזה אני שומע דברים ראשונים, נחכה לתחקיר של צה"ל. אני לא חושב שזה קשור להוראות הפתיחה באש. לא היה שינוי בהוראות פתיחה באש אלא התייחסות לגנבי מתכות בצורה אחרת. זה שינוי. אבל נראה לאן יגיע התחקיר, אני לא חושב שיש השפעה להוראות פתיחה באש".

על הוראות הפתיחה המופנות כלפי גנבי ציוד מבסיסים: "זה תופעה ידועה לצערי הרב, מכיר את זה כל מילואימניק שעושה מילואים. הצבא החליט בתקופה האחרונה להילחם בתופעה הזו סוף סוף. זה חלק בנגזרת לאיבוד משילות ש איבדנו בנגב. זאת התוצאה של זה. בדיוק בדבר הזה הממשלה הזאתי החליטה לנסות לטפל, זה ייקח איזה תהליך אבל בואו נקווה שבסופו נצליח". 

לסיום, הוא התייחס לפרשת הריגול האיראני שנחשפה אתמול: "הם היו רוצים מאוד להקים כאן רשתות ריגול, הם פועלים בעניין הזה. מה שאותי תמיד מטריד זה לא מה שאנחנו יודעים אלא מה שאנחנו לא יודעים. אני לא מזלזל באירוע הזה כי אתה רואה ניסיון איראני עם תוכנית ועם גיוס של קהילות מסוימות שלשמחתי ברמה מאוד נמוכה. גם כמובן צריך להגיד מילה טובה לשירות הביטחון שהצליח לעצור את זה. אתה יודע איך זה מתחיל אתה לא יודע איך זה נגמר".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו 103fm