מאז שהחלו המהומות בנגב, שפרצו על רקע נטיעות קק"ל, נעצרו כ-80 מתפרעים, מתוכם גם צעירות בדואיות שנעצרו בגין ידויי אבנים לעבר השוטרים והלוחמים, כך מאשר הערב (חמישי) גורם בכיר במשטרה. בנוסף, הגורם אישר כי המשטרה והשב"כ עצרו מספר חשודים במעורבותם בהצתת רכבים בהם זה של עיתונאי הארץ ותקיפתו החמורה, ובגין חלקם באירועים נוספים אותם מגדירים במשטרה כ"אירועי טרור לאומניים".

הגורם ציין כי מאז החלו המהומות באזור הנגב, נעצרו 80 חשודים בגין הפרות סדר וידויי אבנים לעבר השוטרים והלוחמים. בין העצורים גם מספר צעירות בדואיות שנטלו חלק בידויי האבנים. במסגרת האירועים הושלכו בקבוקי תבערה לעבר נקודות משטרה באזור הנגב. במשטרה מזהים כי מדובר בצעירים, במגזר הבדואי, שחברים ברשתות חברתיות כמו טיקטוק ואחרות, אשר מתסיסה את עצמה, מסיתה להפרות סדר חמורות ונוהגת בבריונות ואלימות קשה נגד כוחות המשטרה ומג"ב שפועלים ומאבטחים את אותם אזורי הנטיעות.

המשטרה מדגישה כי הגורמים אינם קשורים לארגונים כלשהם, ובהיעדר משילות ומשמעת במגזר הבדואי והיעדר משמעת אצל הצעירים פורעי החוק, הם מגיעים ומבצעים את אותם פעולות אלימות. הגורם הדגיש כי "אנחנו לא שומעים ניסיון להרגעת הרוחות מצד המנהיגים וראשי הקהילה הבדואים, ולו רק מכיוון שאותם צעירים אינם נשמעים להם. לא מדובר במגזר הבדואי הכולל אלא באותה שכבה צעירה, חלקם קטינים אליהם חברו היום גם ערבים אנחנו מזהים שחלק נכבד מהמעורבים הם בני תערובת - נישואים של בדואי עם מוסלמי/נוצרי, שאינם מכירים במדינת ישראל ובמשילות ומרשים לעצמם להשתלח בצורה בוטה שכזאת. אין לנו הערכה האם ולאורך כמה זמן יימשכו ההתפרעויות האלה
ולא בגלל שיש לנו תקלה במערך המודיעין אלא כיוון שמדובר בצעירים שפועלים במחשכים, בתוך הרשתות ואנחנו במרדף אחריהם".

במשטרה הבהירו כי לא יגלו סבלנות כלפי פורעי חוק ומי שמיידה אבנים לעבר כוחות משטרה והגם שמדובר בצעירות - הן ייעצרו.  הגורם במשטרה מוסיף כי הוחלט לסגור עורקי תנועה מחשש לשמור הציבור עד להשתלטות מוחלטת על האזורים ומיגור החשש לשלום האזרחים.