אלפים רבים השתתפו הערב (חמישי) בהפגנה מול משרד ראש הממשלה בירושלים בקריאה "לא להריסת חומש" ו"לא לכניעת לטרור".
המפגינים, בהובלת ראשי מועצות ביו"ש, קראו במהלך ההפגנה שלא להרוס את ישיבת חומש, לא לפגוע בהתיישבות, להסדיר את "ההתישבות הצעירה" וכן לשמור על אדמות הלאום ביו"ש ובנגב.

ההפגנה התקיימה במלאות 30 יום להירצחו של יהודה דימנטמן הי"ד. ההפגנה מתקיימת בסיום שבוע מחאה מול משקר רה"מ. יו״ר מפלגת הציונות הדתית ח״כ בצלאל סמוטריץ׳ אמר בהפגנה: “בנגב ייבחן העם בישראל ובחומש ייבחן העם בישראל. ממשלה שמעניקה פרס לטרור זו ממשלה מסוכנת למדינת ישראל. ממשלה שכל כולה רוח גבית לטרור. הזהרנו בהקמת הממשלה ואת התוצאות אנחנו רואים היום".

"בנט וחבריו הפקירו את מדינת ישראל, רק אתמול החליטו על חיסול הנטיעות בנגב בעקבות אלימות הבדואים ומחסלים את ישיבת חומש בתגובה לרצח הנורא של יהודה דימנטמן הי״ד. לא ניתן, לא ניתן להם להשלים את הגירוש שהתחיל אריק שרון", הוסיף.

ראש מועצת שומרון יוסי דגן אמר: "המאבק הזה באותה מידה שהוא על חומש הוא גם על הנגב ועל כל ארץ ישראל.  .הממשלה מנתקת את החשמל והורסת  בתים בחומש היא בושה וכשל ערכי. לא ניתן להפקרות הזאת להמשיך.על חומש ועל הנגב הממשלה הזאת תיפול!

במהלך ההפגנה, אלמתנו של יהודה דימנטמן, אתיה, נשאה דברים ואמרה: ""יהודה שלי, ה' יקום דמו, אהב מאוד להכניס אורחים. יומיים לפני שהוא נרצח, במוצאי צום עשרה בטבת, הכנתי לו אוכל שהוא אוהב. פסטה עם בולונז. תוך כדי הוא מתקשר אליי: "בסדר שאני אביא אורח?" סבבה. אחרי דקה: "בסדר שאני אביא עוד אחד?" לא ידעתי אם יהיה מספיק והתלבטתי והוא אמר: "יהיה בסדר. יהיה בסדר". והוא כ"כ זרח ושמח שהוא מביא אותם! היה לו חשוב שהאורחים שלנו תמיד ירגישו בבית, שיכינו חופשי קפה וטוסט...הוא תמיד אמר: "כשמישהו פותח את המקרר סימן שהוא מרגיש בבית".

לאחר מכן, האלמנה פנתה בדבריה ישירות לראש הממשלה בנט ואמרה: "מי שמרגיש בבית - מסתובב חופשי בבית שלו. כל שכן בעל הבית. מי שמרגיש בבית - הולך בגאווה ברחוב, מי שמרגיש בבית - מדליק חופשי את החשמל, מי שמרגיש בבית - לא מתחבא מאחורי בטונדה, מי שמרגיש בבית - מבין שכל הבית הזה הוא שלו. מי שמרגיש בבית - נעדר מהצבעות בקואליציה כשפוגעים בו, וזה הבית שלנו".

הפגנת הימין מול בית ראש הממשלה (צילום: ללא)
הפגנת הימין מול בית ראש הממשלה (צילום: ללא)

"ארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז את חאן אל אחמר אני לא אפנה ואת חומש כן. אם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז אני אפסיק את הנטיעות בנגב ואלך להחרים שמונה קרשים בחומש. אם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז כשיש פיגוע, אני נסוג ובורח. אם לא ברור לי שארץ ישראל שייכת לעם ישראל, אז אני אתן עזרה ראשונה קודם למחבל הרוצח ואחרי זה לחייל הפצוע. ראש הממשלה, האם ברור לך שארץ ישראל שייכת לעם ישראל? שאנחנו בעלי הבית? שנסיגה מחומש היא פרס לטרור? שמחבלים שעושים לינץ' ומיידים אבנים מקומם בכלא ולא בביתם? תקשיב לעבאס! הוא רוצה ללמד אותך משהו חשוב. הוא איש עקרונות! כשנוטעים בנגב זה כואב לו, האם גם לך כואב כשפוגעים בארץ ישראל? עם ישראל בא לכאן היום כדי להגיד בגאווה- יהודה דימנטמן נרצח כדי ללמד אותנו משהו חשוב ארץ ישראל שייכת לעם ישראל!", אמרה אתיה.

ראש המועצה האזורית גוש עציון שלמה נאמן: "באנו לכאן הערב להזכיר לכולם וקודם כל לעצמנו: המדינה הזו לא תנוהל בשיתוף פעולה עם הגרועים שבאויבנו. היחידים שינהלו את המדינה שלנו - זה אך ורק אנחנו - עם ישראל!. מי שמשתף פעולה עם אלו אשר מרימים יד על יהודים, על הנגב שלנו, על יהודה ושומרון שלנו, על ישיבת חומש שלנו ועל הארץ כולה - אינם ראויים להנהיג את מדינתנו. אנו ממשיכים כאן את דרכו של אברהם אבינו, של צבא יוצאי מצרים, של המכבים, של לוחמי גוש עציון, של לומדי התורה בחומש - לא ננוח ולא נשקוט במאבק על אדמתנו, עמנו ותורתנו".