ברקע הפרסום ב"מעריב" לפיו במהלך השבועות האחרונים התנהלו מגעים בין ראש הממשלה לשעבר בנימין נתניהו לבין הפרקליטות על עסקת טיעון, התארח היום (שישי) חבר הכנסת מיקי זוהר (הליכוד) בתוכניתו של ניסים משעל ב-103FM והתייחס לדברים. זוהר אמר כי: "אני סבור שהתיקים האלו יגמרו בזיכוי מוחלט. לא נשמע לי הגיוני שנתניהו יודה, זה מופרך".

"אני לא חושב שהוא אשם בשום דבר ממה שמאשימים אותו כרגע. אלה תיקים שנוצרו רק כדי לפגוע בכהונה שלו מתוך לחץ תקשורתי ולחץ של גורמים פוליטיים", אמר חבר הכנסת והוסיף: "אני מהתומכים שלו ומאלו שחושבים שעושים לו עוול גדול אבל זו החלטה אישית שלו. את התיקון במערכת המשפט אפשר לעשות בהרבה מאוד דרכים, לא רק דרך המשפט של נתניהו. אם מחר יהיו לנו 61 מנדטים אנחנו יכולים לעשות תיקון במערכת המשפט כפי שנדרש וצריך".

בנימין נתניהו עם פרקליטו (צילום: יואב ארי דודקביץ')
בנימין נתניהו עם פרקליטו (צילום: יואב ארי דודקביץ')

עוד אמר זוהר: "המצב המשפטי שלו נוצר מהסיבות הלא נכונות, מתחילת הדרך לא היה קייס משפטי אמיתי, אלא ניסיון לנסות להגיש כתב אישום נגד נתניהו כשהוא ראש ממשלה לא על עקרונות פליליים. זה תקדים שהפרקליטות יצרה באמצעות שי ניצן כדי לפגוע בנתניהו". 

כשנשאל על כך שייתכן ואדם שמנהל מגעים לעסקת טיעון חושש שהוא יואשם, השיב: "אדם כזה עושה זאת משום שהוא לא רוצה לעבור עינוי דין של 6-5 שנים שכל יום התקשורת מהבוקר עד הערב מתעסקת רק עם המשפט שלו, למרות שיש פה קורונה שפורצת ולמרות שהאיום האיראני הולך וגובר. אני לא יודע אם נתניהו ילך על זה או לא כי אני לא מדבר איתו על הנושא והוא גם לא משתף. אני אגבה כל החלטה שהוא יקבל".

עוד אמר, כי "נתניהו צריך לעשות חשיבה מעמיקה ולקבל את ההחלטה הכי טובה בשבילו. הסיפור הזה הוא גם אישי שלו, הוא משלם עליו מחיר כבד מאוד. ברור שאנחנו משלמים גם מחיר על הדרך שלנו ואבל נתניהו שילם את המחיר הגבוה ביותר. אני אומר את זה מתוך הבנה שזה קל להסתכל מבחוץ ולחשוב שנתניהו עשוי מברזל. הוא בן אדם והוא צריך לקבל החלטות אישיות במקרה הזה עם כל הקושי שדבר".

לאחר מכן נשאל זוהר האם חתימה על הסכם טיעון תגרום להתפרקות הממשלה. על כך השיב: "קשה לי להגיד, אבל אני חושב שהממשלה הנוכחית מושתתת על עקרונות אופורטוניסטיים ולא על עקרונות אידאולוגיים. הם מבחינתם מאוד מרוצים מהסיטואציה החדשה שנוצרה והם ניצלו את השנאה לנתניהו כדי להצדיק את הקמת הממשלה המוזרה הזו ואנחנו רואים איך היא מתפקדת. אנו רואים שהנגב בוער ואנחנו רואים שהתנועה האסלאמית בעצם מנהלת את הממשלה".

על האפשרות שנתניהו יפרוש מהחיים הפוליטיים, אמר: "נתניהו פה ואנחנו איתו, אנחנו מגבים אותו ותומכים בו בכל מצב. אני לא מוכן לדון על היום שאחרי נתניהו. עוד מוקדם לקבוע מראש סיטואציה כזו או אחרת מאחר והדברים בחיתולים. הנושא הזה הוא שיחת היום לא רק בקרב תומכי הליכוד, זאת שיחת היום בישראל. קשה יהיה לדעת ולראות מה בסוף יקרה". 

לסיום התחייב ח"כ זוהר כי לא יקימו בעתיד ממשלה עם מפלגת רע"מ: "בשום מצב לא חשבנו על קואליציה עם רע"מ, היו דברים אחרים לגמרי. הם לקחו משהו והפכו אותו למשהו עצום, אנחנו רואים את התוצאות של זה".

סייעה בהכנת הכתבה: שני רומנו, 103FM