אם פעם חשבתי שרעמי הצחוק של אופירה בתוכנית המשותפת שלה עם ברקו, הם גימיק ותו לא, או סתם רעש רקע שצריך להתעלם ממנו ולהשתיק את המסך על מנת למנוע נזק לעור התוף, היום אני חושבת שהתופעה כבר הפכה ללא נעימה ומעיקה. וחבל, כי דברים יכלו להיראות ולהישמע אחרת, אילו היה נחסך מאיתנו העינוי הווקאלי הזה. כי בסך הכל קיים איזשהו פוטנציאל ערכי לתוכנית, שאותה פוקדים מדי פעם, אנשים בעלי משקל בציבוריות הישראלית, שמעדכנים אותנו בנושאים החשובים לנו, ולחיים שלנו בארץ המסובכת הזאת. ואילו לפחות היינו מבינים על מה צוות הוואי ובידור מתפוצצים מצחוק. אילו לפחות אופירה וברקו היו משתפים אותנו, בבדיחות המשותפות שלהם. 

אתמול רווה הצמד נחת מעצמו כשהצליח להביא לאולפן את איילת שקד שרת הפנים, אחרי שנה שהם לא התראו. ואני שואלת, מתי, אופירה, תפעילי את קסמייך שאני בטוחה שאת שופעת בהם לפי כמות הבטחון העצמי שאת מפגינה, ותשכנעי מישהו מהאופוזיציה להגיע לראיון, כי די מאסנו לשמוע אנשי קואליציה משבחים ומהללים את הממשלה ונשמעים כאילו הם לא מאמינים בעצמם למוצא פיהם. פעם האשמנו אנשי ליכוד שכאשר הם מתראיינים, הם קוראים מדף מסרים. הקואליציונרים החדשים והרעננים עושים בדיוק את אותו הדבר. אז חלאס, שמענו מספיק, כי תכל'ס, הקשר בין המציאות וההבטחות שנתתם הוא מקרי בהחלט. מספיק לצפות במערב הפרוע שמתרחש בנגב, בשביל לחטוף דיכאון קליני.

אופירה וברקוביץ' (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)
אופירה וברקוביץ' (צילום: צילום מסך מתוך קשת 12)

איילת שקד הבטיחה ש'תוך מספר חודשים נחזיר את המשילות לנגב'. שוב, שורה מדף המסרים שאותה גם ציטט השר לבטחון פנים, עומר בר לב, באחד הראיונות. למה רק בעוד כמה חודשים? למה מחכים? שההתפרעויות יתפשטו בכל רחבי הארץ ואז נראה את מפקדי המשטרה מצטדקים שהם לא אשמים כי אין מספיק כוח אדם לטפל במצב? 

איילת שקד הסבירה שרוב הבדואים המתפרעים בנגב הם בעלי זיקה פלשתינית, ואני תהיתי איך המראיינים המהוללים לא מצאו לנכון להזכיר לה שחוק האזרחות שלה עומד על כרעי תרנגולת, ומה דעתה על האופוזיציה ששמה לה רגל כאשר רצתה להעביר אותו? כלומר, מה דעתה על כך שמה שחשוב לאופוזיציה הוא לא טובת המדינה אלא הפלת הממשלה? רוצים להתערב שעל שאלה כזאת היתה איילת שקד עונה בחצי פה כדרכה, או מתחמקת מתשובה כנה, כי בלב ליבה פנימה היא עדיין מקווה שהליכוד יאמץ אותה בחזרה אל חיקו וישמור לה מקום טוב בצמרת, אז עדיף לא להרגיז אותו? 

אתמול שקד אמרה שהיא מעולם לא התערבה בתיקי נתניהו ולא תתערב עכשיו. מראיינים חדים יותר, היו שואלים אותה, איך באמת זה קרה שהיא כשרת משפטים לשעבר, מעולם לא הביעה דעתה בנושא. ואיך לא ביקשו ממנה תגובה לדבריו של חבר הכנסת קרעי, שאמר שאם איילת שקד תגרום להפלתה של הממשלה, הליכוד יקבל אותה בזרועות פתוחות? רוצים שוב להתערב ש"איילת המתייסרת", כפי שכינה אותה נתניהו, שליבה במזרח והיא בסוף מערב, או יותר נכון, ליבה בימין והיא עמוק בשמאל, היתה שוב יודעת להתחמק בצורה אלגנטית מתשובה כנה? 

אז אם חשבתם שתקבלו איילת אחרת אחרי הקמת ממשלת השעטנז הזאת, טעיתם. זאת אותה גברת שהשאיפה ללבוש יום אחד את אדרת ראשת הממשלה עדיין מקוננת בתוכה, ולכן נזהרת בלשונה שמא תפגע בבני ברית פוטנציאלים בעתיד, מתוך הליכוד או מחוצה לו.  כמובן שעכשיו עוד לא נוצרו התנאים המתאימים, ועד שיווצרו, היא בינתיים נהנית ממעמד של שרה בממשלה מכהנת. 

בסופו של יום, דבק בה החטא שדבק ברוב הפוליטיקאים: הכיסאולוגיה חשובה יותר מהאידיאולוגיה, תחת איצטלה של 'אני חושבת רק על טובת העם והמדינה'. או 'הצטרפתי לממשלת בנט (שמנסור עבאס אוחז בגרונה), כי חשבתי שעדיף למדינה ממשלה כזאת מבחירות נוספות'. האמת? אני כבר לא יודעת מה עדיף, כאשר הטרלול חוגג סביבנו. 

אולם על פי ברקו הנהנתן, שכל יום מבלה במסעדה אחרת, במקום שהטרלול יחגוג, הוא מציע שאתם תחגגו. "צאו, צאו, צאו לבלות וליהנות", הוא קורא מעל בימת האולפן. בקרוב איילת שקד גם תארגן לנו נסיעות לארה"ב מבלי שנזדקק לויזה. כך היא הבטיחה לאופירה, שתהיה מאד מאושרת, כי היא מאד אוהבת לנסוע לשם. ולחשוב שטיסה רברבנית לארה"ב, היא הדבר האחרון שעולה במוחן של משפחות רבות בימים קשים אלה, שבקושי גומרות את החודש, ושצמד המראיינים מתיימר להיות להן לפה ולצעוק את צעקתן. מי אמר שאין הומור בתוכנית? אז מה אם הוא שחור?