יוסי ישייב, המאבטח בנקודת המשטרה בתל שבע שהותקף אמש במהלך ההתפרעויות בנגב ורכבו הוצת על ידי המתפרעים, משחזר היום (שבת) בשיחה עם "מעריב" את רגעי האימה שחווה.

"הייתי בדרך לעבודה, הגעתי שני כיכרות מנקודת המשטרה, שם אני משמש כמאבטח. לא הייתי חמוש כי אנחנו מחליפים נשקים בתחנה. כבר במרחק של כמה מטרים הבנתי שיש מחסום מאולתר מקרשם וברזלים, לא שיערתי לעצמי לתוך מה אני מתקרב. לא ידעתי שיש מהומות במקום הזה, אולי הייתי תמים מדי. ניסיתי להתקרב, ראיתי מצד שמאל שלי חבורה של כ-15 צעירים. הגיע רכב לפניי וראיתי שהם מכווינים אותו לעבור במקום. סברתי שהם בסך הכל מסייעים והתקרבתי לעברם", מספר ישייב.

"ניגש אליי אחד הבחורים ושאל אותי בערבית משהו שלא הבנתי ולכן לא יכולתי להגיב, אז הוא פנה אליי בעברית ואמר 'לאן אתה?'. עניתי לו 'לעבודה'. הוא הסתכל אליי, התקרב ושלח לי אגרוף. הדפתי אותו ואמרתי לו 'מה אתה עושה?', וזה הספיק בשביל שתוך שניות אבין לתוך מה נכנסתי. פתאום החל מטח של אבנים לעבר רכבי, המראה הצידית נתלשה מהמקום. הייתי חייב לנסוע, ראיתי את הרוע בפרצוף שלהם. לא יודע אם פחדתי אבל הייתי די המום, ניסיתי לעבור דרך החלק הנמוך של המחסום, אבל אז חטפתי אבן, ממש בלטה, לעבר השמשה הקדמית שהתנפצה במקום ולא ראיתי כלום. לכן כדי להציל את חיי ניצלתי את העובדה שאני מרחק עשרה מטרים מהם, שלפתי את מפתח הרכב והתחלתי לרוץ לעבר התחנה", המשיך.

מתי הבנת שהציתו לך את הרכב?
"מיד כשהגעתי לתחנה היו שם כמות כוחות גבוהה מאוד, הם היו ערוכים מבעוד מועד. כעשרה שוטרים יצאו יחד איתי לאותו מקום, הייתי מאחוריהם וכבר במרחק של 20 מטר ראיתי את הרכב בוער ומתפוצץ".

אתה מתכוון לחזור לעבודה?
"למקום הזה כרגע לא, ישנם אתרים נוספים, מה גם שעכשיו יש איסוף של ניידות משטרה במקומות העבודה בגלל מה שקורה בשטח".