איזה כיף זה פרק של מועצת שבט. פרק שכל כולו מוקדש לשמוע את עשרת השורדים הנותרים, את התכניות שלהם, את הרצונות שלהם, את החששות שלהם, מה לא? מסתבר שלא. כי בעונה הנוכחית של הישרדות VIP, יש מקום רק לקול אחד.

גיא שואל שאלה ראשונה, ג'קי קופצת ראשונה כדי להגיד שאין לה מה להגיד. יובל מנסה לענות, ג'קי קוטעת ואומרת לו מה הוא ענה. גיא זו-ארץ שואל את דודו שאלה, ג'קי עונה. אפשר להמשיך ככה את כל השעה ורבע של הפרק, אבל הבנתם את הפואנטה. לא משנה מי נשאל או באיזה נושא, קודם כל הדעה של ג'קי תישמע, אחר כך כשגדי ינסה לענות לה, כי הוא היחיד שעוד איכשהו מנסה, היא תשתיק אותו כי לא בא לה לשמוע מישהו שזה לא היא.

הישרדות - ג'קי מנהלת עוד מועצת שבט (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות - ג'קי מנהלת עוד מועצת שבט (צילום: צילום מסך רשת 13)

אבל אם ננסה רגע להתייחס להערות הביניים של השורדים הנותרים, אפשר לראות באופן מובהק דבר אחד ברור – ברית הנשים של הישרדות VIP יצאה לדרך. בפעם הקודמת זה רק נרמז, אבל הפעם זה לגמרי נזרק לתוך הפרצוף שלנו. לברית הנשים עוד נגיע בהמשך, מבטיח, אבל עוד קודם, טוויסט קטן בעלילה – משימת חסינות במועצת השבט.

בשלב הזה אין מנוס מלהגיד שהפקת הישרדות, שלדעתי שלפה את הרעיון המטופש הזה רק בשביל לחזק את הנקודה של ג'קי שאין הבדל בין צלצול בפעמון לבין זכייה בחסינות (אגב, לדעתי האישית היא צודקת בכל מקרה), פשוט התאהבה ברעיון לשים טוויסט בכל פרק. ולמרות מריחת הזמן, יובל היה בסופו של דבר המודח. 

הישרדות - רגע ההדחה של יובל (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות - רגע ההדחה של יובל (צילום: צילום מסך רשת 13)

כן, יובל, פרומותיאוס, איך שתרצו לקרוא לו, האיש שהיה רגע מזכייה בשרשרת חסינות בפרק הקודם, מוצא עצמו בווילה, כמו שכולנו ידענו שיקרה. יובל יצא כמו גדול מהמשחק, אפילו הצליח להתפייס עם ליה בדרך החוצה. השבט איבד את אחד האנשים הכי שמחים של העונה, אבל ההדחה הזו סימנה מעבר הרבה יותר גדול במשחק – אין יותר ברית אפולאקי וברית ליבולן, בזה זהר צדק במיליון אחוז.

כעת, כל מי שעוד יושב שם על הספסל צריך לחשוב מי האחד או השניים שהוא רוצה לצידו בגמר, ולשעוט קדימה בלי לפחד לדרוך על אחרים. עכשיו זה לא רק ברחשי הלב, עכשיו זה על השולחן ולכל שורד יש סכין שהוא יכול לנעוץ, אז קדימה להסתער.

הראשונה להבין הייתה כמובן ג'קי. היחידה שלרגע לא עוצרת את המשחק שלה. השנייה היא אלה. מפתיע נכון? לא שאני חושב שהדמעות שלה הן דמעות תנין, אני בטוח שהן אמיתיות. יובל נכנס לה ללב, אבל גם ליה וג'קי. וזה לגיטימי, אבל אלה בחרה היום (כמו בפרק הקודם) בג'קי על פני בן בריתה גדי. עכשיו, לברית הנשים של הישרדות VIP יש לא רק את המפה לגמר, אלא גם את המפתח שיפתח את המנעול בכניסה.

הישרדות - אלה במועצת השבט (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות - אלה במועצת השבט (צילום: צילום מסך רשת 13)

עם ההדחה של יובל, נשארנו עם חמישיית בנים (דנדן, יהונתן, גדי, זהר ודודו) ורביעיית בנות (ג'קי, אלה, שירה ואודליה) ועם ליה שומרת הבקתה. מספיק שליה תנצח את אחד הבנים בקרב הבא, והבנות עוברות לעמדת יתרון ויכולות להוריד את הבנים אחד אחד. 

עכשיו גם אפשר לראות את החכמה של ג'קי בבניית המשחק – דודו מנותק מיתר הבנים וילך איתה עד הרגע שהיא תחליט שהוא סיים את דרכו במשחק. ג'קי הפרידה בין זהר לשירה, ונעלה את האחרונה בתוך חיבוק שישוחרר רק אחרי שתבטיח לה את קולה בגמר, כשליה תחזור (אם תחזור) מהבקתה, היא לא תהיה זו שעל שמה יהיה רשום פירוק ברית נשים פעמיים בעונה, ואודליה ואלה, על הנייר לפחות, עם ג'קי עד הסוף. אז מי בעמדה הכי טובה לנצח במשחק? התשובה בתמונה כאן למטה.

הישרדות - זהר שטראוס מצביע ג'קי (צילום: צילום מסך רשת 13)
הישרדות - זהר שטראוס מצביע ג'קי (צילום: צילום מסך רשת 13)

בשורה התחתונה – ג'קי תפרה לעצמה (בעזרתה האדיבה של ההפקה, יש שיגידו) את הדרך לגמר. מי יהיו שם לצידה? לפחות אישה אחת, אני גם באמת מאמין שבשלב הזה להמר על גמר של שלוש נשים לא יהיה מופרך במיוחד. ולמרות כל מה שכתבתי עד כה, אי אפשר לפסול שכל זה לא יתקיים בסופו של דבר, סתם כי בהפקה יתעקשו להכניס עוד טוויסט אחד, או עשרים.