האם תהיה הסלמה במהומות בנגב בין הבדואים למשטרה על רקע הניסיון לנטיעת עצים? יו"ר פורום הרשויות הבדואיות בצפון וראש מועצת בית זרזיר, אמיר מזריב, הזהיר מכך הבוקר (ראשון) בראיון ליואב מינץ, בתוכנית "קפאין" ב-104.5FM: "ההרמוניה שהייתה בין יהודים לבדואים נפגעה. המדינה מנסה לפעול בנגב כמו גנבי בקר. לא לקחו ברצינות את הסדר הקרקעות". 

מזריב הסביר את דבריו בהרחבה: "הבדואים בדרום צריכים להיזהר מגורמים קיצוניים יהודים ימנים וגם ערבים שעושים עליהם תרגיל. מאז קום המדינה, יש כבוד הדדי בין תושבי הנגב והיהודים גם בתקופות הקשות. בתקופה האחרונה, משום מה, העניין תפס כיוונים אחרים לגמרי, המדינה מנסה איכשהו לעשות פעולה כמו גנב בקר. לא יכולים להגיד שהמדינה מתנהגת בדמוקרטיה כמו שהיא מתנהגת לבדואים, אני בטוח שהיא לא הייתה מתייחסת לקיבוץ שנמצא ליד רהט". 

בתגובה, אמר לו מינץ כי המדינה רוצה לנטוע עצים, בעוד שהבדואים טוענים שפוגעים להם בקרקעות. "אם אני מגיע לשטח הבית שלך ונוטע עץ האם תסכים?", שאל אותו מזריב. "בנגב יש 50 דונם שמורחקים מהיישובים הבדואים, שיטעו שם עצים. המדינה לא לקחה ביתר שאת להסדיר את הקרקעות. הכול משתלט על ידי הקיצונים היהודים וגם קיצונים ערבים". 

על האלימות שהפגינו בדואים כלפי כוחות הביטחון וכלי רכב שנעו בכבישים לערד ולדימונה, אמר: "למה המדינה מביאה 3,000 שוטרים? למה נותנים מכות? למה לא נותנים חשמל ומים? למה ילד צריך ללכת חמישה ק״מ לבית ספר?"

כשנשאל, האם הבדואים בצפון יצטרפו למאבק של הבדואים בדרום, אמר: "זה לא מאבק. המדינה צריכה להקים צוות. יש כאן גורמים חיצוניים גם מהערבים וגם מיהודים, שמתססים את השטח. אני קורא לאנשים בנגב שיזהרו מהאנשים האלו שבאים לעשות עליהם עוקץ".