הביטוח הלאומי עדכן אמש כי לא אזרחים רבים פנו אליהם לאחר שקיבלו למכשיר הנייד שלהם הודעות עם קוד אישי לכניסה למערכת באתר, זאת על אף שלא ניסו להכנס כלל.

מהביטוח הלאומי נמסר כי מדובר בהתחזות: "אין להעביר את הקוד לאף אדם שייצור עמך קשר. קוד חד פעמי מתקבל רק אצל אזרח שנרשם באתר הביטוח הלאומי ובוצע אימות לפרטים המזהים שלו. אם לא ביצעת אימות שכזה, המערכת לא תישלח לך קוד חד פעמי ללא אימות.  אם קיבלת הודעת sms בשעות האחרונות, ולא יזמת פנייה שכזו, מדובר בניסיון התחזות".

עוד נמסר כי "מערך המחשוב והסייבר של הביטוח הלאומי עוקב אחר הנושא ואין בשעה זו שום סכנה למערכות או למידע אישי של אזרחי ישראל". 

כזכור, בחודש שעבר הותקף אתר הביטוח הלאומי על ידי קבוצת האקרים מחו"ל. שירות הביטוח הלאומי הודיע כי המתקפה התמקדה בהעמסת מידע על האתר המוגדרת כ ״התקפת מניעת שירות״. כוונת התוקפים הייתה לגרום לעומס על קווי התקשורת ובכך למנוע קבלת שירות מהאתר. 

כתוצאה מהמתקפה, אתר האינטרנט פסק לפעול לפרק זמן קצר. אנשי מערך הסייבר והמחשוב של הביטוח הלאומי החלו לטפל בתקלה וחסמו את הגישה של התוקפים מחו״ל, ובכך החזירו את האתר לפעילות. הביטוח הלאומי הודיע כי המתקפה לא גרמה לפריצת מאגרי מידע, וכן פרטי הציבור שבהם נשארו שמורים.