ועדת השרים לענייני חקיקה דנה היום (ראשון) על נושא תוספות הפנסיות לפורשים מצה"ל. במהלך הדיון החל ריב קולני בין שרת העלייה והקליטה פנינה תמנו שטה, לבין השרת להגנת הסביבה תמר זנדברג. 

במהלך הדיון, אמרה השרה תמנו שטה: "אסור לנו להפקיר את הלוחמים שלנו, ובטח שלא לעשות להם דה לגיטימציה, בזמן שהם מקריבים את מיטב שנותם עבור הגנה על ביטחוננו. בזמן שאנחנו יכולים לבחור ללכת לקולנוע, או לבלות, אלפים מהם נמצאים רחוק מהבית, ומקריבים יום יום פיזית ונפשית עבור ביטחוננו".

לאחר מכן הוסיפה שטה: "סוף סוף המתווה הזה שאני מברכת את שר הבטחון והרמטכ"ל על הבאתו יתן תעדוף ללוחמים ואף יוזיל עלויות ויסדיר לקונה שהיתה עד היום. מחול השדים שנעשה על הראש של הלוחמים אינו ערכי ואינו ראוי".

בתגובה, אמרה השרה זנדברג: "יש כאן תוספת שהיא צורמת. זה לא נכון בזמן הזה ובטח לאור נתוני הפנסיות של משרתי הצבא שנחשפו לאחרונה".

שטה: "זאת לא תוספת. זה שקרי. תדייקי בעובדות. אם את רוצה לקחת מהגמלאים, אלמנות ונכים שנתנו את חייהם למדינה תגידי".

זנדברג: "אז אתם לוקחים מהפה של העצמאיים בתקופת הקורונה".

שטה: "זה מאוד פופוליסטי מצידך, מאוד פופוליסטי".

לאחר מכן, התערב שר המשפטים גדעון סער ואמר: "די להתפרץ לדבריה אחת של השנייה. ההערה הזאת כוללת גם את חברי המגדר השני".

בסיום, אמר רז נזרי, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה: "שתיכן צודקות. זאת תוספת אבל זאת לא תוספת. זה מוגדר אחרת כיום, יש חוק שירות קבע שקובע שהרמטכ״ל רשאי להגדיל פנסיה של אדם וישנן החלטות ממשלה ישנות שמכוחם הדבר הזה נעשה. בסופו של דבר העמדה העקרונית שלי הייתה שכדי להמשיך את ההסדר הקיים צריך להסדיר זאת בחקיקה ולקבל החלטות מדיניות. אז אכן זה מוריד עלויות אך מסדיר מצב ומעגן אותו".