בית המשפט השלום בנצרת גזר היום (ראשון) שנת מאסר על תנאי וקנס של 75 אלף שקלים על חברת הכנסת לשעבר חנין זועבי, שהורשעה בעבירות זיוף ומרמה יחד עם 12 בכירים נוספים במפלגת בל"ד. 

כזכור, זועבי הורשעה לפני כשלושה חודשים במסגרת הסדר טיעון בו הודתה כי במהלך מבצע גיוס תרומות לקראת הבחירות המקומיות בשנת 2013 היא וחבריה למפלגה הציגו מצגים כוזבים לפיהם כסף שהתקבל ממקור שאינו ידוע הופקד בחשבונות הבנק של המפלגה כתרומה לגיטימית. 

מפרקליטות המדינה נמסר אז כי ביהמ"ש הרשיע על פי הודאתם את זועבי ו-12 נאשמים נוספים, ביניהם נושאי משרה בכירים במפלגת בל"ד, בעבירות של ניסיון לקבל דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר - כל אחד לפי חלקו. 

פרט לזועבי במסגרת הסדר הטיעון הודו גם חבר הועד המרכזי לשעבר מוראד חדאד, אחראי מחוז המשולש מטעם המפלגה, מזכ"ל המפלגה לשעבר ועוזר הפרלמנטרי של ח"כ ממפלגה, בעבירות של ניסיון קבלת דבר במרמה וזיוף בכוונה לקבל דבר. בנוסף הודו שמונה נאשמים נוספים, ששימשו כמתרימים ושמם הופיע על גבי הקבלות שהוגשו למבקר המדינה בזיוף בכוונה לקבל דבר.

במהלך הבחירות המקומיות בשנת 2013 לאחר אסיפת בחירות, בה לקחה חלק גם זועבי, הוחלט על מבצע גיוס תרומות. חלק מהנאשמים החליטו להציג מצגים כוזבים לפיהם כסף שהתקבל ממקור שאינו ידוע יופקד בחשבונות הבנק של המפלגה ויוצג כתרומה לגיטימית. בפני מבקר המדינה הוצגו קבלות הנחזות להיות תרומות כדין.

במהלך הבחירות הארציות בשנת 2013 הפקיד חדאד הפקדות בסך העולה על 2.4 מיליון ש"ח אשר מקורו אינו ידוע ובמעמד ההפקדות הוצגו ההפקדות כתרומות לגיטימיות. במהלך שנת 2014 העביר מבקר המדינה למפלגה התייחסות בנוגע לדו"ח הכספי שהוגש מטעמה

כדי להתמודד עם ממצאי הביקורת הזמינה המפלגה פנקסי קבלות ואילו הנאשמים זייפו מעל ל-400 קבלות כשצוינו שמות תורמים לכאורה, סכומי תרומה וחתימת התורם, בתאריך צוין שהתרומה הועברה למפלגה במהלך שנת 2013 (סך הכל זויפו מעל לאלף). הקבלות המזויפות צורפו לדו"ח כספי שהוגש בגין הבחירות הכלליות. 

במסגרת הסדר הטיעון יעתרו הצדדים להטלת עונשים מוסכמים בין היתר עונשי מאסר בפועל שירוצו בדרך של עבודות שירות, עבודות לתועלת הציבור, מאסרים על תנאי וקנסות הנעים בין 25,000-75,000 שקלים.

התיק נוהל על ידי עורכי הדין עמרי קופלר, בן עמי כהן ומיכל מזרחי מהמחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה.

מעורכי הדין עמית חדד, נמיר אדלבי ונועה מילשטיין נמסר: "מדובר בפרשה שהתחילה בשנת 2016 במעצרים נרחבים ומיותרים של עשרות אנשים, והיום היא מסתיימת באופן ובדרך שבה היא הייתה אמורה להסתיים. לאורך הדרך נוהל שיח ענייני מול הפרקליטות שהביא הסדר מאוזן ונכון ואנו מברכים על החלטת בית המשפט לאמץ את הסדר הטיעון".