תגידו עליו הכל: מנהיג סוחף המונים, שרלטן, חכם, שקרן, מסית ומפלג, משפיען בינלאומי, מושחת, אמיץ, פחדן, עבריין מועד, מניפולטור וגאון – אבל לפני הכל הוא קוסם. שנייה לא משגיחים עליו – ואברא כדברא. הכל מתהפך עלינו, לפני שהספקנו לדקלם את המנטרה "לא יהיה כלום, כי אין כלום". בצ'יק אנחנו בעסקת טיעון, כשהוא מגייס לתמיכה את נשיא העליון בדימוס, אהרון ברק המיתולוגי, וחש לדרוש מהיועמ"ש הרחום שיוותר למענו על האישום בשוחד ועל תיק 2000, עם קלון. רגע, זה אמיתי או עוד ניסיון הודיני להשתחרר מהכלוב השקוע בים?

זכרו את נאום השטנה שלו, בתחילת משפטו. אז, בפתח בית המשפט בירושלים, מוקף בצמיתיו השותקים והתומכים (זכרו אותם כאיש אחד: אוחנהנגבישראלכצאמסלמארקקרעירגברקתגלנט. השכפ"צ וטריבונל הנגד שלו), נשא הרה"מ־נאשם נאום מצמרר, שקרני ומסית, שבו טען שהחקירות "זוהמו ונתפרו", כתב האישום "מופרך ותפור", במטרה "להפיל ראש ממשלה חזק מהימין וכך להרחיק את המחנה הלאומי מהנהגת המדינה". הוא תקף את היועמ"ש מנדלבליט, את המפכ"ל דאז אלשיך, את חוקריו במשטרה ובפרקליטות וקבע שמשפטו הוא "ניסיון להפיכה שלטונית". הופעה שתיזכר לדיראון עולם, אמר היועמ"ש לנחום ברנע וטובה צימוקי מ"ידיעות אחרונות".

טקטיקת הולכת השולל שלו הצליחה להפוך בעיני חלק מהציבור את משפטו למשפט נגד הימין כולו. אם יחתום על העסקה הקלוֹנית, כמוהו כחותם בפומבי גם על כל כתבי האישום וההאשמות נגדו, כולל אלה שבוטלו, טויחו לכאורה ונעלמו; כל מה שהגדיר כ"כלום". והוא גם יחתום בכך את מורשתו המעורפלת ואת תרומתו המפוקפקת כמנהיג לספרי ההיסטוריה.

ברצינות? אתם מאמינים לו? השופט בדימוס ברק מאמין לו, מהסיבה שנתניהו היה לדעתו “מגדולי מגיני מערכת המשפט” (עד להגשת כתבי האשמה) ומהתקווה שעסקה תביא לאיחוי הקרע בעם. תמים. היועמ”ש נאחז בגלימת ברק, אף שהביבי והפרוקסיס שלו עבדו עליו עשרות פעמים, במרמה, בלחצים, בפייק ניוז ובאיומים. אבל הוא והשופט ברק עומדים (בינתיים) על סעיף הקלון בעסקה. קללווןןן, ביבי. בנקלון קלוניהו!

האומנם תחתום במו ידך על קלונך, נתניהו? האם תבאס את מאות אלפי ביביסטֵיךָ ההמומים ובראשם שריך וח"כיך? התפֵר גם את אמונם ותיכנע ללא קרב? התקבל הנחות וקלון ממנדלבליט וברק המנואצים? ראה מה גרמת לעמית סגל, הריקלין, אראל סג"ל, ינון מגל ואיילה חסון? איפה, כולם שואלים, הביבי שלנו, העשוי ללא חת וחטא, שיחזור ויזעק, "עסקת טיעון?! בחיים לא!" כולם, יריביו וחרופיו, בוודאי מקווים שלא יחתום ברגע האחרון ויעמוד מול תובעיו במשפטו.

פרקליטיו ומהדהדיו ימהרו להשתמש בדברי השופט ברק בעדו ובהצעת מנדלבליט המשוטה למחיקת סעיפי השוחד ותיק 2000, כנימוק מכריע לקריסת הראיות נגדו, עד לניצחונו הגדול על האינר סטייט, הפרקליטות שבתוך הפרקליטות, השמאל הקיצוני, הקרן החדשה, הליכודניקים החדשים, קרן וקסנר, האליטות, רביב דרוקר, ברוך קרא, גיא פלג, אמנון אברמוביץ' ובן כספית. ועל האמת. תחי האמת האלטרנטיבית.

כך חטאיו ילבינו. או לא. ואז ייאלץ לעמוד למבחן הצוללות, המניות והסתרת האישור למכירת צוללות למצרים - ואולי ייחקר ויישפט על הרוע, השחיתות, הרמייה, השנאה והטמטום שהמיט על הארץ ועל יושביה. כך יהיה הכלום להרבה מאוד.