המנכ”ל המודח של לשכת רואי החשבון דוד ידין יקבל “מצנח זהב” של שישה חודשי משכורת, שלפי שכרו האחרון נאמד ברבע מיליון שקל (לפי שכר מוערך של בין 30 ל־40 אלף שקל בחודש). ההסכם יוצא הדופן סוכם במגעים שנערכו בין נציגי הלשכה לבאת כוחו של ידין, עו”ד סיגל פעיל.

לפי הסכם ההעסקה המקורי ידין אמור היה לקבל במקרה של התפטרות מענק של שני חודשי משכורת ובמקרה של פיטורים שלושה חודשים. אלא שבפועל הוא הצליח ליהנות ממענק כפול, מכיוון שההדחה על ידי הנשיא הנכנס חן שרייבר נתפסה כמהלך מפתיע, שעלול היה לפגוע בשמו הטוב.

בלשכה לא היו מעוניינים להיכנס למאבק משפטי, הכרוך בבירורים בבית משפט. גורמים בכירים בלשכת רואי החשבון הביעו ביקורת על ההוצאה הכספית המיותרת הכרוכה במצנח הזהב.

“בתקופה שבה יש מצוקת תזרים מזומנים ונשיא הלשכה חן שרייבר מעודד לצרף חברים חדשים ללשכה ללא דמי חבר, לא היה מקום להחליף את ידין, שתפקד בצורה טובה מאוד - ולבזבז לשווא מאות אלפי שקלים”, מסר ל”מעריב” גורם בכיר בלשכה.

בשלב זה עדיין לא מונה מחליף למנכ”ל המודח. הוועד המרכזי של הלשכה יכונס ביום ראשון הקרוב, וייתכן שעל סדר היום תונח הצעה למציאת מחליף. גורמים בלשכת רואי החשבון מזכירים את שמו של טל אשכנזי כמועמד מוביל לתפקיד.

אשכנזי נחשב למקורב מאוד לנשיא לשכת רואי החשבון הקודם יזהר קנה, המקורב מאוד לשרייבר. בניגוד למנכ”ל המודח, אשכנזי אינו רואה חשבון, ובניגוד לקודמו גם לא ימונה על ידי ועדת איתור.

עם זאת, בלשכה אומרים כי מדובר במועמד איכותי, שיצליח לקדם את מטרות הלשכה. אמש לא התקבלה תגובת ידין לידיעה. גורם בלשכת רואי החשבון אישר את פרטי הידיעה.