בתיכון עמל א־סייד שביישוב הבדואי א־סייד בדרום התפתחה יוזמה ייחודית המעודדת דו־קיום וחיבור בין דורות מסוג נדיר. מדובר בחיבור בין האוכלוסייה המקומית בכלל, ותלמידי התיכון בפרט - לבין ניצולי שואה במרכז עמך ובני הדור השני של הניצולים.

הכל התחיל כשמנהלת בית הספר קיפאח א־סייד הבינה כי לבני המגזר חסר מידע חשוב על תקופת השואה, ולכן יש צורך להקנות לנוער לימודים משמעותיים בנושא באמצעות מפגשים עם מי שחיו באותה תקופה ושרדו את התופת.

א־סייד פנתה לעמותת עמך, אשר תומכת נפשית וחברתית בניצולי שואה ובבני הדור השני. במשך שלוש שנים נערכו כמה מפגשים, חלקם בזום, שבמהלכם נוצר שיח בין הצדדים, חלקו בעזרת תרגום.

אביה ממן, המורה לחינוך גופני, התלהבה מהיוזמה והחליטה לקחת אותה צעד קדימה. היא פנתה לחממת הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות (ע"ר) כדי ליצור מיזם משותף עם משרד החינוך, והציגה את הרעיון במסגרת תוכנית "מתקהלים", שמעודדת פתרונות חינוכיים הפורצים את גבולות בית הספר ויוצרים חיבורים עם הקהילה סביבו. התוכנית אושרה, ומאז היא מלווה בתמיכה ומימון הקרן. עד כה הספיקו הצדדים להדליק נרות חנוכה יחדיו ולהיפגש שוב פנים אל פנים.

מיקה דפני, מנהלת פדגוגית של הקרן לעידוד יוזמות חינוכיות, אמרה: "יוזמה מסוג זה מאפשרת פריצת תקרות זכוכית חברתיות וחינוכיות. זה אינו מובן מאליו. תוכנית הקרן תמשיך להעניק לצוות היוזמה מעטפת של ליווי וסיוע בפיתוח, יישום והפצה".