חברת גרייס ברידינג הודיעה כי הצליחה לפתח תחליף לדשן, שיהיה זול יותר וידידותי יותר לסביבה.

הפיתוח, שנקרא NFT (טכנולוגיה לקיבוע חנקן מהאוויר), ייצא על פי ההערכות לשיווק בארץ ובעולם, לאחר שיבוצעו הליכי הרישום הנדרשים מול משרד החקלאות בארץ והמשרדים הממונים על כך במדינות שונות בעולם. הטכנולוגיה שבפיתוח מאפשרת לחברה לייצר תחליף ממקורות ביולוגיים לדשנים סינתטיים.

בחברה ציינו כי תכשיר ה־NFT יוכל להחליף כמעט לחלוטין את השימוש באוריאה אצל חקלאים, ובכך להפחית משמעותית את העלויות הכספיות לחקלאים ולסייע בצמצום הזיהום הסביבתי.

על כל 50 ק"ג אוריאה, שבו היה החקלאי נדרש להשתמש לדונם, הוא יוכל להשתמש, להערכת החברה, רק בשני ליטר מהחומר החדש שפותח, והפחתת העלויות עשויה להגיע עד לכ־50% מהמחיר כיום לחקלאים.

לגרייס ברידינג יש גם טכנולוגיה חדשנית נוספת, שנקראת WDS - תכשיר מעודד צמיחה, אשר מיועד לפירות ולירקות ומהווה תחליף יעיל וירוק לריסוסים ולחומרים כימיים שנהוג לעשות בהם שימוש עד היום.

"הבנו שצריך למצוא פתרונות ביולוגיים חדשניים וייחודיים, שיוכלו להקטין את העלויות לחקלאי ולצמצם כמעט לחלוטין את ההשפעה הסביבתית, ובכך להוביל את עולם החקלאות למקום יעיל יותר, דבר שמגולם כמובן גם במחירים הסופיים לצרכן", ציין מנכ"ל החברה האגרונום אסף דותן.

יו"ר החברה מוריס זליכה הוסיף: "זהו מוצר מהפכני, שיכול להוביל את כל המשק קדימה. יש לו יתרונות אדירים - גם בפן הכלכלי, הסביבתי והטכנולוגי. חיברנו בין עולמות הסטארט־אפ הישראלי לעולמות החקלאות, כדי לאפשר ולמצוא פתרון למצוקה אמיתית. בניסויים שביצענו בשדות באזור קיבוץ רוחמה ניתן לראות בצורה ברורה את ההשפעה של החומרים שפיתחנו על היבולים".